فروش آنلاین فایل چرا مایکروسافت باید تبلیغات افراطی در سرویس های خود را متوقف کند؟‌ - کنفرانس ux

هرچند که سرویس‌ها و محصولات مختلف مایکروسافت در بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است اما بدون شک تبلیغات بیش از حد در این محصولات یکی از مشکلات بزرگ و غیرقابل چشم‌پوشی آن‌هاست. این موضوع در چهار سرویس غول فناوری آمریکایی بیش از حد به چشم می‌آید که در بخش زیر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱. منوی استارت ویندوز ۱۱

منوی استارت ویندوز 11 "چرا مایکروسافت باید تبلیغات افراطی در سرویس های خود را متوقف کند؟‌"

منوی استارت ویندوز ۱۱ بخشی است که کاربران این سیستم‌عامل روزانه حداقل یک‌بار وارد آن می‌شوند اما شما در این بخش به جای اپلیکیشن‌ها و سرویس‌‌های مورد علاقه‌ی خود بیشتر با بیخودافزارهای شرکت سازنده‌ی رایانه‌ی خود و لینک نصب اپلیکیشن‌های پیشنهادی مانند آفیس، پرایم ویدیو، تیک تاک، اسپاتیفای و واتساپ روبه‌رو می‌شوید.

همچنین امکان همگام‌سازی اپلیکیشن‌ها با منوی استارت ویندوز ۱۱ وجود نداشته و به‌نظر می‌رسد که این موضوع پیرو سیاست مایکروسافت برای نمایش حداکثری تبلیغات در بخش یادشده است. مایکروسافت در بیلد ۲۳۴۳۵ ویندوز ۱۱ نیز صفحه‌ی نسبتاً بزرگی را به بخش منوی استارت اضافه کرده که مزایای ورود به سیستم با حساب مایکروسافت را نمایش می‌دهد. این صفحه در واقع یک تبلیغ بزرگ برای حساب‌های مایکروسافت بوده که روش این شرکت برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران به حساب می‌آید.

مطالب مرتبط:

۲. بینگ

بینگ "چرا مایکروسافت باید تبلیغات افراطی در سرویس های خود را متوقف کند؟‌"

مایکروسافت علاقه‌ی خاصی به تبلیغ موتور جست‌وجوی بینگ دارد. این موضوع با توجه به اضافه‌شدن چت‌بات هوش مصنوعی اختصاصی این شرکت به موتور یادشده تا حدی قابل درک است اما نمایش تبلیغ بینگ در مکان‌هایی مانند کیبورد سویفت کی (Swiftkey) در آی او اس کمی آزاردهنده است. هرچند که شما می‌توانید آیکون بینگ را از کیبورد یادشده حذف کنید اما این آیکون در محصولات دیگر اپل کماکان نمایش داده می‌شود. همچنین نحوه‌ی قرارگیری آیکون بینگ روی کیبورد به گونه‌ای است که احتمال لمس ناخواسته‌ی آن هنگام تایپ بسیار بالاست.

میان‌بر بینگ به مرورگر اج نیز اضافه شده و قرار گرفتن آیکون آن در کنار آیکون منوی مرورگر باعث شده تا این آیکون بیشتر از یک ویژگی کاربردی به یک مزاحم تبدیل شود. البته شما می‌توانید با غیرفعال کردن گزینه‌ی Discover از بخش تنظیمات مرورگر اج، آیکون یادشده را حذف کنید.

۳. داشبورد ایکس باکس

داشبورد ایکس باکس "چرا مایکروسافت باید تبلیغات افراطی در سرویس های خود را متوقف کند؟‌"

داشبورد کنسول ایکس باکس سری ایکس یکی دیگر از بخش‌هایی است که مملو از تبلیغات مایکروسافت است. شما در این بخش علاوه بر تبلیغ بازی‌های جدید، تبلیغات سرویس‌ گیم پس را نیز مشاهده خواهید کرد. این تبلیغات در ردیف دوم و زیر بخش آخرین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اجراشده قرار دارد. هرچند که شما می‌توانید داشبود ایکس باکس را شخصی‌سازی کنید اما بهتر بود که مایکروسافت در این بخش به‌طور پیش‌فرض تنها بازی‌های شما را نشان دهد.

مطالب مرتبط:

۴. مرورگر اج

مرورگر اج "چرا مایکروسافت باید تبلیغات افراطی در سرویس های خود را متوقف کند؟‌"

مرورگر اج زمانی که از کد HTML استفاد می‌کرد ویژگی‌های کمتری نسبت به کروم داشت و همین سادگی یکی از نقاط قوت اصلی آن به حساب می‌آمد اما این موضوع در مورد نسخه‌ی جدید اج صدق نمی‌کند. حالا با افزایش محبوبیت اج، مایکروسافت از فرصت پیش‌آمده نهایت استفاده را برده و تا حد ممکن تبلیغات محصولات مختلف خود را در این مرورگر به نمایش گذاشته است. برای مثال تنها در نوار کناری این مرورگر، تبلیغات بینگ، آفیس و موارد دیگر به چشم می‌خورد.

آیا تغییراتی در راه خواهد بود؟

خوشبختانه راه‌هایی مانند برنامه‌ی ویندوز اینسایدر و ایکس باکس اینسایدر وجود دارد که کاربران از طریق آن می‌توانند بازخورد خود نسبت به محصولات مایکروسافت را به اطلاع این شرکت برسانند. در صورتی که تعداد این بازخوردها به حد کافی برسد، می‌توان امیدوار بود که مایکروسافت نیز میزان تبلیغات در محصولات و سرویس‌های مختلف خود را کاهش دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.