فروش آنلاین فایل راهنمایی های حرفه ای برای طراحی رابط کاربری - کنفرانس ux

زمانی که شغل و حرفه خود را شروع نمودم، یک طراح وب سایت بودم، من در طراحی سایت حدود ۴ سال سابقه و تجربه داشتم، از وب سایت های تجاری کوچک شروع نمودم و به سمت مشتریان بزرگ تری سوق یافتم. من متوجه شدم که این طراحی گرافیکی نیست که من را مجذوب نگاه داشته است و حتی کار کردن با برند ها و نام های بزرگ نیز من را تحت تاثیر قرار نمی داد. من بیشتر در الگوهای صفحه گذاری و طرح بندی صفحات، به روشی که مردم با فرم ها تعامل یابند و یا عملکرد وب سایت را درک کنند، بیشتر از طراحی بصری خود صفحات وب سایت، انگیزه و شوق داشتم.

زمانی که فیلم های علمی و تخیلی را مشاهده نمودم، به رابط های کاربری بیشتر دقت کردم. و زمانی که با بازی های ویدئویی بازی نمودم، روشی که منوها قرار داشتند را مشاهده کرده و مورد ملاحظه قرار دادم. اگر یکی از این ویژگی ها برای شما به نظر آشنا بیاید، ممکن است یک طراح رابط کاربری عالی و با تجربه ای باشید.

من موسسه و شرکت خود را ترک نمودم و شرکت مستقل خود را تاسیس نمودم. در صفحه LINKEDIN خود تلاش نمودم تا هدف شغل و حرفه خود را به صورت خلاصه توضیح دهم: ساخت بهترین نرم افزار ممکن. چهار سال از زمانی که به عنوان یک طراح وب سایت مستقل شروع به کار نمودم نیز می گذرد و ماجراجویی من هرگز پایانی نداشت.

در این مقاله من می خواهم مواردی که درباره یک طراح رابط کاربری شدن دوست داشتم را با شما به اشتراک بگذارم و توضیح دهم، مانند این که دقیقا شغل و حرفه من چه مواردی را شامل می شود، در کجا می توان بهترین منابع آموزشی را یافت و این که چگونه باید در شغل خود عالی عمل نمود.

یک طراح رابط کاربری چه کاری را انجام می دهد؟

پ

شغل طراح رابط کاربری می تواند به ۴ بخش کلیدی تقسیم شود.

من دریافتم که عموما شما می توانید کار طراح رابط کاربری را به ۴ طبقه بندی تقسیم کنید. شما با مشتریان در ارتباط می باشید، تحقیقاتی را به عمل می آورید، طراحی کرده و نمونه سازی های را خلق می نمایید و با برنامه نویسانی در ارتباط می باشید. بیایید به هر یک از این مراحل با جزئیات بیشتری بنگریم.

ارتباطات با مشتریان.

ارتباطات با مشتریان تماما در ارتباط با درک مشکل مشتریان است. هدف اصلی این است که محکم و سفت و سخت با تجارت مشتریان خود همراه باشید، از این رو شروع یک پروژه معمولا شامل صحبت کردن ها و مباحث بسیار است و بسیار عالی می باشد که درباره دامنه مشتریان خود زمانی که پروژه شان را استارت زدید، اطلاعات بیشتری را به دست آورید. شما می توانید به تجارت ها آن ها به روش جدیدی نگاه کنید، این در حالی است که راه حل های طراحی ممکن را نیز تجسم می نمایید.

برای این که یک طراح رابط کاربری خوبی بشوید، نیاز دارید تا همیشه به تجارت مشتری خود فکر کنید. برای مثال، مشتری شما در صنعت هواپیمایی و پرواز کار می کند. کار کردن برای آن ها نهایتا باعث می شود که درباره این صنعت اطلاعات و دانستنی های خود را افزایش بدهید. از این رو، یک توصیه برای این که موفق شوید این است که صنعت هایی را برای کار کردن انتخاب کنید که دانستنی های بسیاری را درباره آن ها در بر دارید. به این ترتیب شما تبدیل به یک متخصص و کارشناسی نمی شوید که نسبت به پروژه ای بی اهمیت بوده و یا علاقه ای به آن ندارد.

در طول پروژه، ارتباطات توقف نمی پذیرد. به عنوان یک طراح وب سایت، شما باید به طور مداوم کار و روند پیشروی خود را مشخص کنید و نشان دهید. در برخی شرکت ها تیم ها به صورت دور کاری و یا از راه دور با هم همکاری می کنند، از این رو ملاقات حضوری بسیاری وجود ندارد. در عوض، از صفحه نمایش های اشتراک گذاری در طول کنفرانس های ویدئویی، بسیار استفاده می شود. ابزارهای ارتباطی مانند SKYPE و SLACK هر روز در این گونه تیم ها استفاده می شود.

هم چنین بسیار مفید و کاربردی است که روش های ارتباطاتی همزمان و غیر همزمان را با هم ترکیب کنید. اگر شما نیاز به اطلاعات بسیار زیادی در کوتاه ترین زمان ممکن دارید، تماس گرفتن می تواند گزینه عالی باشد، اما شما باید در زمان مشخص و یکسانی در دسترس باشید. ما به SLACK به عنوان یک عامل تسکین بخش پروسه و پروژه فکر می کنیم و از BASECAMP برای مدیریت پروژه های پیچیده طراحی استفاده می کنیم. زمانی که با استفاده از HTML و CSS نمونه سازی های طراحی را شروع می کنیم، از مسائل و مشکلات موجود در GITHUB استفاده می کنیم تا به طور مستقیم به بحث و مبادله بپردازیم.

تحقیقات.

همانند ارتباطات مشتریان، شما به تحقیقات بسیاری نیاز دارید. این امر می تواند شامل مطالعات میدانی، ورک شاپ ها با مشتریان، آنالیز رقیبان و یا تعریف یک استراتژی باشد- ضرورتا درباره هر چیزی که به درک مشکل موجود کمک نماید.

تحقیقات چیزی است که انتخاب های طراحی شما را با آگاهی بیشتری همراه می سازد. این مورد می تواند مقاله ای باشد که از قبلا خوانده اید و یا چیز جدیدی که APPLE جدیدا منتشر کرده است. زمانی که بحث توضیح دادن این می شود که چرا انتخاب طراحی بخصوصی را انجام داده اید، دقیقا تحقیقات از شما و انتخاب های تان پشتیبانی می نماید.

تحقیقات می تواند بسیار وسیع و گسترده باشد. اغلب ابزارهای جدیدی را برای اهداف تحقیقاتی تست می کنم و یا در یک اپلیکیشن وب، ثبت نام می نمایم تا رابط کاربری آن را مورد مطالعه قرار دهم.

طراحی و نمونه سازی.

به عنوان یک طراح، شما تمایل دارید تا بیشتر زمان خود را صرف کار طراحی و نمونه سازی کنید. یک پروژه طراحی می تواند به روش های بی شماری پیش رود، از پیش طراحی تا طراحی دقیق و برنامه نویسی.

روشی که باید استفاده کنید، به طور گسترده ای به نوع پروژه ارتباط دارد. چه چیزی را طراحی می کنید؟ آیا یک وب سایت است، و یا بیشتر ترجیح می دهید تا آن را یک اپلیکیشن بنامید؟ آیا یک تکنولوژی NATIVE است؟ آیا یک طراحی مجدد می باشد و یا شما در حال شروع کردن از مرحله پیش طراحی می باشید؟

برخی از ابزارهای انتخابی ما در این زمینه: SKETCH، ILLUSTRATOR و INVISION.

در شرکت ما، هیچ پروسه ثابتی وجود ندارد، اما بیشتر پروژه ها از ترتیب یکسانی پیروی می کنند: آن ها با پیش طراحی ها و الگوسازی ها شروع می گردند و سپس طراحی بصری و تعاملی وارد می شوند و در نهایت با یک نمونه سازی، کار به پایان می رسد.

به عنوان یک طراح، ما زمان زیادی را برای فکر کردن درباره ابزارهای خود صرف می کنیم. در حالی که ابزارهای خوب و عالی اهمیت دارند، اما مورد مهم و حائز اهمیتی نمی باشند. این که بتوانید از ADOBE CREATIVE SUITE و اپلیکیشن هایی مانند SKETCH استفاده کنید برابر با توانایی استفاده از کاغذ و مداد برای طراحی و براش برای نقاشی کشیدن است. شما هم چنین نیاز دارید تا نقاشی ها و طراحی هایی را بسازید.

همه این موارد گفته می شود تا به این موضوع برسیم که علاقه و شوق در ابزارها و استفاده از آن ها، چیز خوبی است. من عاشق امتحان کردن ابزارهای جدیدی می باشم که می تواند به من کمک نماید تا بازدهی بیشتری داشته باشم. ابزار اصلاح وکتور مورد علاقه من، ILLUSTRATOR است، اما بیشتر کار طراحی بصری من این روزها در SKETCH انجام می شود. دیگر اعضای تیم به سمت ابزارهای جدیدتری سوق یافتند، مانند AFFINITY DESIGNER.

استفاده و کار با ابزارها یک انتخاب شخصی می باشند. تا جایی که ما می توانیم به سادگی با یکدیگر کار کنیم، هر کسی در انتخاب کردن ابزار خود آزاد است. برای این که صحبت کردن درباره طراحی های مان را با مشتریان ساده بسازیم، ما نمونه سازی هایی را با INVISION خلق می نماییم. برای نمونه سازی پیشرفته تر، در هر صورت، ما از HTML و CSS به کار می بریم. ابزاری که شما نیاز دارید، تماما به این امر بستگی دارد که چه شغل و چه کاری را می خواهید انجام دهید.

ارتباطات با برنامه نویسان.

یک بخشی که اغلب در زمینه یک طراح رابط کاربری بودن به دست فراموشی سپرده می شود، ارتباطات با برنامه نویسان است. این روزها شما نمی توانید تنها با فرستادن طراحی به برنامه نویس خود، کار را تمام کنید و انتظار داشته باشید تا همه چیز به گونه صحیحی انجام شود. بهترین طراحان می دانند که چالش اصلی این نیست که طراحی ساخته شود، بلکه مربوط به ارتباط برقرار کردن با آن است- نه تنها با سهامدارانی که باید توافق خود را اعلام نمایند، بلکه در ارتباط با برنامه نویسانی که باید آن را اجرا کرده و به درستی انجام دهند.

GOV.UK یک راهنمایی را مهیا می کند که کاربران را قادر می سازد تا سرویس ها خود را با وب سایت اصلی پایدار و همراه سازند.

ارتباط در این زمینه به روش های مختلفی انجام می پذیرد: تهیه اسناد، مرور طراحی همراه یکدیگر، توضیحات دقیق. این که در هر نمونه چه چیزهایی ارائه گردد، بسیار به این موضوع ارتباط دارد که پروژه NATIVE است یا اپلیکیشن وب سایت.

روش سنتی این است که اسنادی را در کنار طراحی های صفحه نمایش ارائه داریم. طراحی های صفحه نمایش می توانند برای مشاهده این که طراحی به طور کلی به چه شکل است، استفاده شوند، این در حالی است که اسناد برای استفاده آیکون های PNG و SVG نیز در دسترس می باشند، از این رو برنامه نویسان مجبور نمی باشند تا با یک اصلاح گر و ناشر گرافیکی در تماس باشند و کار کنند.

ما در شرکت خود به استدلال و توضیح بیشتری از این موارد می پردازیم. ما از سبک راهنمایی به کار می بریم تا پایداری را در طراحی های مان نگاه داریم و حفظ کنیم. زمانی که با یک پروژه وب سایت کار می کنیم، مجموعه دقیقی از HTML و CSS، مستند سازی جزء به جزء، آمادگی برای اجرا را فراهم می آوریم. من معتقد می باشم که داشتن بینش طراحی در هر مرحله از برنامه نویسی نرم افزار، تنها راه برای دست یابی به ساخت نرم افزار در سطح جهانی است.

وب و اپلیکیشن های NATIVE.

زمانی که یک اپلیکیشن NATIVE را برای یک سیستم عامل طراحی می کنید (مانند آندروید و IOS)، شما به دستورالعمل های مشخصی تکیه می کنید. زمانی که برای وب سایت ها طراحی هایی را انجام می دهید، راهنمایی های بسیاری وجود ندارد. چیزی که معمولا روی می دهد، این است که مشتری دارای یک سری دستورالعمل های گرافیکی برای برند خود است که دقیقا مشخص می کند که هر چیزی باید چگونه به نظر برسد.

در هر صورت، این دستورالعمل ها تمایل دارند تا در مسیر بازاریابی وب سایت، نقش آفرینی کنند و چیزی که در این زمینه وجود دارد این است که آن ها همیشه به تصمیمات رابط کاربری خوبی ختم نمی گردند. فونت ها به دلیل خوانایی برگزیده نمی شوند، بلکه دلایل انتخاب آن ها به موارد بازاریابی ارتباط می یابد. رنگ ها ممکن است برجسته و هیجان انگیز باشند، که هم در کمپین تبلیغاتی کار می کنند و هم در اپلیکیشنی که هر روز استفاده می کنید. این راهنمایی ها باید تفسیر و تعبیر شوند.

دستورالعمل های اندکی برای رابط کاربری وب سایت ها وجود دارد. اگر در حال ساختن مواردی می باشید که احساس می شود که شبیه یک اپلیکیشن است تا یک وب سایت، باید درباره این که چگونه الگوهای کاری مانند BOOTSTRAP و ZURB FOUNDATION استفاده می شوند، اطلاعاتی را در بر داشته باشید. این الگوهای کاری شروع به مشخص کردن این موضوع می کنند که چگونه باید همه چیز به نظر بیایند، زیرا شما مجبور نیستید تا هر چیزی را دوباره اختراع کنید. و احتمالا این مورد خوبی به شمار می رود.

ما در شرکت خود از BOOTSTRAP استفاده می کنیم. این امر اندازه های پیش فرض و منطقی را برای عوامل رابط کاربری رایج مانند دکمه ها، جدول های داده ها و مدل ها مهیا می کند.

در طراحی وب سایت، شما با ویژگی های تکنیکی وب سایت محدود می شوید. در گذشته این چنین بود که برای اجرا و به کار بستن جلوه های بصری ساده مانند گوشه های گرد در یک وب سایت، با یک چالش و دشواری رو به رو بودید. اما آن روزها گذشته است. حالا شما آزاد هستید تا طراحی رابط کاربری را با سایه ها، تغییرات، حرکات، انیمیشن ها و حتی حالت های سه بعدی متعددی بسازید.

به عنوان یک طراح، این که پروسه و طراحی را در مرورگر ها کنترل کنید، روش واقعی تر به شمار می آید. اگر می توانید طراحی های تان را برنامه نویسی کنید، شما به مرتبه ای رسیده اید که همکارا ن شما که برنامه نویسی را نمی دانند و اطلاعاتی از آن ندارند، هنوز به آن مرحله دست نیافته اند. و برای من این روش تنها راه برای درک کامل این موضوع است که وب سایت ها چگونه کار می کنند.

محدودیت های وب سایت.

شما به زودی کشف خواهید کرد که تمامی ترفند های جالبی که یاد می گیرید در هر مرورگری پشتیبانی نمی شود و این واقعیت طراحی وب سایت ها است. بسیار عالی می باشد که اصول های مشهور و معروفی مانند PROGRESSIVE ENHANCEMENT را دنبال کنید، جایی که باید محتواهای ارتقاء یافته را در هر  زمانی که امکان دارد، بارگیری نمایید، اما هم چنین درباره چگونگی تنزل محتواها در شرایطی که نیاز است نیز فکر کنید.

زمانی که بحث تجربه های اپلیکیشن می شود، بسیاری از مردم در حال محدود کردن پشتیبانی های خود به تنها تعدادی از مرورگرها می باشند، تا به این ترتیب کار برنامه نویس آسان تر باشد. متاسفانه، این امر ما را به شرایط ۱۹۹۶ سوق می دهد، جایی که شما نیاز دارید تا تنها یک مرورگر مشخص را برای مشاهده کردن محتوا ها در بر داشته باشید.

بهبود مجموعه مهارت های تان.

از این رو، چگوه با صنعت همیشه روی به پیشرفت وب و اپلیکیشن بروز می مانید و مهارت های خود را ارتقاء می دهید؟ بیایید نگاه اندکی به روش متفاوت برای ارتقای مهارت های خود بی اندازیم.

دانش و اطلاعات درباره سیستم عامل ها.

یک بخش اصلی یک طراح رابط کاربری این است که از سیستم عامل های مختلف آگاهی داشته باشید. شما باید درباره سیستم های اجرایی متنوعی و این که مردم چگونه از آن ها استفاده می کنند، آگاهی هایی را به دست بیاورید. به عنوان طراح، ما تمایل داریم تا از سیستم عامل های MAC استفاده کنیم، اما سپس اکثریت مردم که از ویندوزهای استفاده می کنند تا کارهای خود را انجام دهند، به راحتی به دست فراموشی سپرده می شود.

من احساس می کنم اگر خودتان به استفاده از آن ها بپردازید، مواردی را دقیق تر و بهتر درک می کنید. من ترجیح می دهم از سیستم عامل MAC خود برای طراحی استفاده کنم، اما مدت زمان بسیاری را صرف می کنم تا ارتقاء های سیستم عامل های متنوع دیگر را نیز بدانم و با خبر باشم. من کپی های متعددی از ویندوز که در سیستم عامل MAC من نصب شده را به عنوان دستگاه ها و سیستم های مجازی در اختیار دارم. من همیشه در حال تست کردن موارد جدید ساخته شده ویندوز ۱۰ با استفاده از برنامه های داخلی مایکروسافت می باشم تا تغییرات متنوع در رابط کاربری را بررسی کنم.

من هم چنین به طور منظم سخت افزارهای جدیدی را خریداری می کنم تا تست نمایم که چگونه کار می کنند. من یک APLLEWATCH خریدم تا تنها سیستم عامل آن را مورد تست و بررسی قرار دهم. سپس آن را فروختم، زیرا احساس نمی کردم که منفعت خاصی برای زندگی من داشته باشد.

هم چنین، وب سایت می تواند به عنوان یک سیستم اجرایی مخصوص به خودی مشاهده شود. این امر به طور مداوم در حال تکامل یافتن است، زیرا ویژگی های جدیدی در هر هفته و هر ماه به هر مرورگر اضافه می شود. بسیار ارزشمند است تا درباره بخش های تکنیکی و تخصصی مرورگرها بدانید و اطلاعاتی را به دست بیاورید، مخصوصا با توجه به توانایی های گرافیکی و CSS. شما نیاز دارید تا بدانید که SVG و WEBGL چه چیزی می باشند، و چگونه می توانید از انیمیشن های وب API استفاده کنید.

هر سیستم عاملی در طول زمان کامل می شود و به عنوان یک طراح رابط کاربری این وظیفه شما است تا به بروز بمانید. بعد از تمامی این موارد، هر چه که طراحی می کنید تنها یک مورد مجزا و جدا نیست، بلکه جزوی از اکوسیستم نرم افزار بزرگی به شمار می رود.

به مبانی و اصول پایه بپردازید.

چیزی که این روزها به عنوان طراح وب سایت با چالش رو به رو می باشید با موردی که ۲۰ سال پیش ما با آن رو به رو بودیم، فرقی ندارد. توصیه های بسیار خوبی در کتاب ها وجود دارد. سعی کنید تا “DEFENSIVE DESIGN” از JASON FRIED و  MATTHEW LINDERMAN و “DONT ME THINK” توسط STEVE KURG را برای مبتدیان از دست ندهید.

اگر شما درباره مفاهیمی مانند کیفیت و مقرون به صرفه بودن در این زمینه اطلاعاتی ندارید، نیاز دارید تا مطالعات خود را بیشتر کنید. شما باید بتوانید قانون FITTS را توضیح دهید و درک کنید. قوانین گشتالت مربوط به نزدیک بودن عوامل به چه ترتیب است؟ این قانون جزو اصول اولیه و پایه طراحی رابط های کاربری محسوب می شود.

از بازی ها و فیلم ها الهاماتی را دریافت کنید.

رابط کاربری برای OBLIVION در سال ۲۰۰۶ (تصویر چپ) نسبت به رابط کاربری SKYRIM (در تصویر راست) در سال ۲۰۱۱، دکوراتیوتر و تزئینی تر می باشد.

به عنوانی یک طراح رابط کاربری، من منابع دیگری از الهامات را در اختیار داریم تا با توجه به آن ها کارهای خود را به گونه بهینه ای پیش ببرم. من الهامات بسیاری را در بازی ها می یابم. برخی بازی ها بسیار پیچیده می باشند و طراحان رابط کاربری باید به عنوان طراحی که در پروژه های تجاری فعالیت می کنند، مشکلات رابط کاربری پیچیده یکسانی را حل نمایند.

بازی ها می توانند گرایش هایی را نیز نشان دهند. سبک مینیمالیستی یافت شده در منوهای COLIN MCREA RALLY من را به یاد IOS7 می اندازد. به عنوان مثال، طراحی انیمیشن رابط کاربری که هم اکنون مد روز می باشد، سال های سال های است در بازی ها نمایان می شود. تغییر از اسکیومورفیسم به طراحی های ساده، و از رابط های کاربری ساختاری به طراحی های مسطح در بازی ها بسیار قابل مشاهده است. دو مثالی که در تصویر بالا وجود دارد را با هم مقایسه کنید. هر دو بازی در سری های یکسانی، RPG بودند، اما تفاوت میان آن ها چشمگیر است.

رابط های کاربری مربوط به آینده در فیلم های MARVEL مانند IRON MAN یک الهامی برای من محسوب می شده است. شاید آن ها دقیقا مثال های مفیدی نباشند، اما من را بیشتر در این زمینه به فکر می برند. آیا ما آینده صفحه نمایش ها را می خواهیم و یا خواستار این می باشیم که صفحه های نمایش ها ناپدید شوند؟ این یک سوال خوبی است که باید طراحان در وهله اول به خاطر داشته باشند.

به این ترتیب، شما به عنوان یک طراح با توجه به سخت کوشی، پایداری، صحبت کردن با همکاران و ارتباط با آن ها و مطالعه کردن، روز به رو پیشرفت کرده و رشد می نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 557 views بار دسته بندی : تجربه کاربری (UX) تاريخ : 7 مارس 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.