فروش آنلاین فایل برترین کتاب های طراحی UI(رابط کاربری) که هر طراحی باید بخواند - کنفرانس ux

access_time2019/08/21

visibility 3.5k بازدید

طراحی UI(رابط کاربری) در مورد حل مسئله است. نتیجه آن باید ایجاد یک رابط کاربری ساده، زیبا و با قابلیت استفاده آسان باشد. کتابهای مختلفی برای یادگیری طراحی UI وجود دارد که می توانید از آن ها برای تقویت بنیان های فکری خود در حیطه شغلی خود استفاده کنید و همیشه به یاد داشته باشید که به عنوان یک طراح باید همیشه زمانی را به مطالعه اختصاص دهید. اما واقعیت این است که زمان برای عموم افراد بسیار محدود است پس باید کتاب های مورد مطالعه خود را عاقلانه انتخاب کنید. با وجود تعداد بسیار زیاد کتاب های طراحی UI، بعضی اوقات انتخاب کتابی که ارزش خواندن را داشته باشد، دشوار است. با این حساب،  در این مقاله از سری مقالات آموزش طراحی رابط کاربری در مرجع آموزش طراحی UI و آموزش UX لیستی از برترین کتاب های طراحی UI(رابط کاربری) را برایتان آماده کرده ایم که امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

قبل از معرفی کتاب ها، اگر به دنبال یک روش آسان اما حرفه ای برای یادگیری طراحی UI و UX هستید دوره های مرجع UI و UX فارسی را پیشنهاد می کنیم.

اصولی یاد بگیرید، حرفه ای شوید و وارد بازار کار شوید:

 

نوشته Everett N McKay

این کتاب در مورد شرح تئوری ها نیست؛ بلکه درعوض، بر روی ارائه ابزارهای مناسب مورد نیاز در حل مشکلات طراحی UI(رابط کاربری) در زندگی واقعی تمرکز دارد. طراحی UI اغلب به معنی پیکسل های زیبا بر روی صفحه نمایش در نظر گرفته می شود. منطق نویسنده کتاب این است که طراحی رابط کاربری تنها در زیبایی خلاصه نمی شود، بلکه طراحی UI(رابط کاربری) در واقع یک روش برقراری ارتباط با کاربران است. من در این کتاب از مقایسه رابط کاربری(UI) با یک مکالمه لذت بردم. اینکه رابط کاربری باید چه چیزی، چگونه و چه زمانی به کاربر بگوید؟ نوشتن مکالمه بین رابط کاربری و کاربر می تواند پایه و اساس محکمی را برای طراحی UI ایجاد کند. مثال های واقعی و مدل های طراحی زیادی وجود دارد که می تواند در مشاهده عملی این مفاهیم به شما کمک کند.

کتابهای طراحی UI UI is Communication

نوشته جف جانسون

به عنوان یک طراح UI(رابط کاربری)، درک مسائل ذهنی کاربران برای ایجاد موثرترین رابط کاربری برای آنها مهم است. این کتاب روانشناسی ادراکی و شناختی را بررسی کرده و بیان می کند چگونه می توانیم از آن برای ایجاد طرح های بهتر رابط کاربری(UI) استفاده کنیم. نویسنده در این کتاب مسائلی مانند انتخاب و تصمیم گیری انسان، هماهنگی دست و چشم، رنگ و بینایی و گستره توجه و حافظه پوشش می دهد. شما برخی قوانین طراحی رابط کاربری و مبنای علمی آنها را یاد خواهید گرفت و به نحوه استفاده از آنها در پروژه های خود مسلط خواهید شد. این کتاب برای کسانی که به “چرایی” یک طراحی UI علاقه دارند، بسیار مناسب است. اگر علاقه مند به مباحث روانشناسی در طراحی UI هستید پیشنهاد می کنیم مقاله نقش روانشناسی در طراحی UI وUX رامطالعه کنید.

حتما بخوانید:  نقش روانشناسی در طراحی UI (رابط کاربری) و UX (تجربه کاربری)

کتاب طراحی UI UI is Communication

نوشته کریس نودر

در این کتاب جالب و هوشمندانه، در مورد چگونگی استفاده از روانشناسی در طراحی رابط های کاربری(UI) که ما را ترغیب به کلیک بر روی یک دکمه یا خرید یک محصول می کنند، می آموزیم. این کتاب در هفت فصل تنظیم شده، و روی تکنیک های یک طراحی متقاعد کننده و چگونگی استفاده از آنها برای جلب مشتری، ایجاد اعتماد به نفس و ترغیب آنها به خرید محصولات و خدمات متمرکز شده است. این نویسنده با زیرکی مثال هایی از وب سایت های واقعی را انتخاب کرده و نشان می دهد که چگونه آنها از الگوهای طراحی UI و روانشناسی انسانی برای بهره تجاری خود استفاده کرده اند. در حالی که برخی از این تکنیک های طراحی الگو های تیره و فریبنده ای هستند که ما استفاده از آنها را برای مشتریان بالقوه توصیه نمی کنیم، برخی دیگر طراحی های هوشمندانه ای هستند که می توانند برای کاربر مفید باشند. چه از این کتاب در راه خیر استفاده کنید و یا در راه شر، خواندن آن یک تجربه جذاب است و مطمئناً ترفندهای جدیدی را به شما خواهد آموخت.

کتاب طراحی ui UI is Communication

نوشته Giles Colborne

عنوان این کتاب همه چیز را بیان می کند: این کتاب یک راهنمای عملی برای دستیابی به سادگی در طراحی UI(رابط کاربری) است. مفاهیم اصلی دستیابی به این سادگی، حذف، سازماندهی، مخفی کردن و جابجایی ویژگی ها و عناصر UI است. این کتاب یک راهنمای بسیار کاربردی است که به طراحان می آموزد مهمترین اعمال کاربران را مشخص کرده و ضمن حذف ویژگی های غیر ضروری، انجام آنها را آسان کنند. سازماندهی موثر یک رابط کاربری(UI) می تواند استفاده از آن را نیز ساده تر جلوه دهد، و نویسنده این کتاب روش های مفیدی را برای دستیابی به این هدف به اشتراک می گذارد. این مورد یک کتاب لذت بخش و حاوی استراتژی های عملی برای دستیابی به سادگی در محصولات شما است.

کتاب طراحی UI UI is Communication

نوشته جنیفر تیدوِل

اساسا این کتاب صدها الگوی مختلف UI را مستند سازی می کند. هر الگو شامل نمونه هایی از بهترین شیوه های استفاده از آن در زمان مناسب و چرایی و چگونگی استفاده از آن در طراحی های رابط کاربری(UI) شما است. طراحان با تجربه در زمینه UI احتمالاً با بسیاری از این الگوها و نمونه های UI(رابط کاربری) آشنا هستند، اما برای افراد دارای تجربه کمتر، این کتاب منبع مناسبی خواهد بود. این کتاب بر روی کلیت فرآیند تجربه کاربری متمرکز نشده است؛ در عوض، نگاهی عملی تر به بسیاری از الگوهای UI استفاده شده برای ساخت رابط کاربری دارد.

کتاب طراحی UI UI is Communication

نوشته گلدن کریشنا

کریشنا یک طراح UX(تجربه کاربری) بوده و در این کتاب خاطرنشان می کند که طراحی محصولات دیجیتال بیش از آن که به حل مشکلات افراد یا رسیدن به اهداف آنها کمک کند، کاربران را معتاد به دیدن صفحات نمایش می کند. نیمه اول این کتاب سرگرم کننده در مورد مشکلات موجود در تفکر طراحی امروز است. سپس، در نیمه دوم کتاب، او با استفاده از مثال های موجود، در مورد راه حل ها صحبت می کند. خواندن این کتاب یک تجربه کوتاه و تفکر برانگیز است.

کتاب طراحی UI UI is Communication

نوشته آلن کوپر، رابرت ریمان، دیوید کرونین، کریستوفر نوسیل

درباره چهره یکی از کتاب هایی است که نقش مهمی در ورود طراحی تعاملی به زبان روزمره طراحی و توسعه محصول داشت. این کتاب یک راهنمای جامع در زمینه طراحی رابط کاربری(UI) و تعامل دستگاه های تلفن همراه و وب است. تمرکز اصلی این کتاب بر روی تولید محصولات با رفتار های مناسب و لذت بخش است و روند پروژه، طراحی هدفمند، توسعه پرسونا و بهترین عناصر رابط کاربری را پوشش می دهد. توصیه می کنم یک سوم اول کتاب را مطالعه کرده و سپس در صورت لزوم از بقیه آن به عنوان منبع استفاده کنید، چرا که این بخش ها به جزیات زیادی می پردازد.

حتما بخوانید:  نحوه تعریف پرسوناهای قدرتمند

کتاب طراحی UI UI is Communication

نوشته استیو کروگ

اگرچه این کتاب مختص طراحی UI نیست، اما در زمینه کاربرد پذیری محبوب بوده، و یک تجربه مطالعه سریع و عالی برای هر کسی در صنعت طراحی UI(رابط کاربری) به حساب می آید. این کتاب حاوی قوانین کاربردپذیری بیشماری بر اساس روانشناسی انسان است، که به شما در طراحی رابط های کاربری بهتر کمک می کند. این کتاب حاوی مثال های بسیار و همچنین تمریناتی برای کمک به انجام آزمون کاربر با بودجه اندک نیز می باشد. به عنوان طراح، گاها ممکن است مسائل ساده را فراموش کرده و این کتاب به ما کمک می کند تا ابتدا مسائل ساده را به درستی درک کنیم.

کتاب طراحی UI UI is Communication

نوشته Rajesh Lal

این کتاب در واقع مرجع بسیاری از انواع رابط های کاربری(UI) در فضای طراحی دیجیتال و مناسب برای کسانی است که کار طراحی UI خود را آغاز کرده اند. این کتاب به سه بخش اصلی تقسیم می شود: رابط های کاربری دسکتاپ، وب و گوشی همراه. در هر بخش، نویسنده الگوهای طراحی UI(رابط کاربری) را به بخش هایی تقسیم می کند تا درک آن آسان شود. هر بخش شامل یک قسمت تئوری است که جزئیات یک الگوی UI را شرح داده و در ادامه نمونه ای از این الگوی UI در عمل، آمده است. این کتاب یک مرجع مفید برای ورود طراحان به زمینه طراحی UI است.

کتاب طراحی UI UI is Communication

نوشته جیمز پانافینو(Pannafino)

این یک کتاب با سطح مقدماتی است که یک مرجع سریع از اصول و تئوری های طراحی تعاملی ارائه می دهد. در هر صفحه یکی از اصول طراحی خلاصه شده و یک معرفی سریع درباره مفهوم اصلی آن ارائه می کند. از آنجا که اطلاعات کافی برای درک کامل هر مفهوم فراهم نشده است، پس از یافتن مفهوم مورد علاقه، برای کسب اطلاعات بیشتر باید به منابع دیگری مراجعه کنید. برخی از مفاهیم طراحی تحت پوشش عبارتند از: اصل پارتو(Pareto principle)، پرسونا ها، اصل حداقل تلاش(principle of least effort)، نقشه برداری توالی(sequence-mapping) و affordances. این کتاب اساساً یک دیدگاه مقدماتی و سطح بالا از برخی مفاهیم اصلی طراحی تعاملی را ارائه داده و برای طراحانی که به دنبال درک عمیق مفاهیم هستند، کاربردی ندارد.

حتما بخوانید:  مبانی طراحی تعاملی (Interaction Design)

کتاب طراحی UI UI is Communication

امیدوارم که این مجموعه از کتاب های طراحی UI در جستجوی بعدی شما برای مطالعه یک کتاب، مفید واقع شود. اگر کتاب مفید دیگری در زمینه طراحی UI(رابط کاربری) خوانده اید، می توانید در قسمت نظرات همین پست آن را به ما اطلاع دهید.

اصولی یاد بگیرید، حرفه ای شوید و وارد بازار کار شوید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 550 views بار دسته بندی : رابط کاربری (UI) تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.