فروش آنلاین فایل 15 عادت هوشمندانه که به شما کمک می کند طراح UI و UX بهتری باشید - کنفرانس ux

عادت ها در شکل گیری لحظه به لحظه زندگی ما اهمیت دارند. بیش از ۴۰٪ از فعالیت های روزانه عادات شما بوده که در طول زمان قوی تر می شوند.

دانشمندان علوم اعصاب دریافته اند که اکثر رفتارهای انسان در بخشی از مغز به نام قشر پیش پیشانی آغاز می شود. ما تصمیماتمان را در این منطقه می گیریم. وقتی رفتارها حالت عادت پیدا می کنند، به منطقه عقده های قاعده ای، در نزدیکی مرکز جمجمه حرکت می کنند. پس از رخ دادن این اتفاق، بخش مربوط به تصمیم گیری در مغز به نوعی حالت خواب فرو می رود.

برایان تریسی می گوید: “افراد موفق، افرادی دارای عادت های موفق هستند”

همچنین مهاتما گاندی در سخنی زیبا می گوید:

“باورهای شما تبدیل به افکار شما می شود، افکار شما تبدیل به کلمات شما می شود، کلمات شما تبدیل به اعمال شما می شود، اعمال شما به عادت های شما تبدیل می شود، عادت های شما به ارزش های شما تبدیل می شود، ارزشهایتان سرنوشت شما را می سازد.”

اگر به اهمیت به وجود آمدن عادات در مسیر شغلیتان پی بردید و علاقه مند به ایجاد برخی عادات در زندگی کاریتان هستید ما در این مقاله ۱۵ عادت مهم برای اینکه طراح UI و UX بهتری باشید را ذکر کرده ایم. اگر تازه کار هستید پیشنهاد می کنیم مقاله اصطلاحات پرکاربرد UX را مطالعه کنید.

۱-به جلسات آزمون کاربری بروید.

به عنوان یک طراح UX، یکی از اهداف مهم شما درک کاربرانتان است. شما می توانید هر چه قدر دوست دارید به پرسونا نگاه کنید، اما هیچ چیز مثل صحبت کردن مستقیم با کاربران مفید نیست. هرچه بینش شما از افراد مصرف کننده محصول شما بهتر باشد، طرح نهایی شما بهتر خواهد بود.

حتما بخوانید:  بازی هایی برای یادگیری UI و UX

۲-صحبت کنید.

“UX دیگر در مورد ایجاد محصولات قابل ارائه نیست، بلکه درباره مکالمات معنی دار است. ” (Chris Thelwell)

Chris Thelwell در مقاله خود بیان می کند که گفت و گوی هدف مند با سایر طراحان، توسعه دهندگان، ذینفعان و مشتریان، کلید یافتن موارد مورد نیاز برای ارائه یک راه حل درخشان است.

۳-جملات موجود در رابط کاربری خود را آزمایش کنید.

حتما شنیده اید که می گویند “قبل از حرف زدن، حتما کلمات خود را مزه کنید” در دنیای طراحی هم این مورد یک مورد بسیار مهم است.

نحوه صحبت با کاربران بسیار مهم است. از کلمات واضح، مختصر و مفید استفاده کنید. هنگام ارتباط با افراد از محتوا اطمینان حاصل کنید. مانند یک انسان صحبت کنید، نه یک کامپیوتر.

۴-از کامپیوتر دور شوید.

“اگر ذهنتان قفل کرده، از کامپیوتر دور شده و نقاشی کنید” (Gerard Huerta)

طراحان ممکن است گاهی به بن بست برسند. تمام افراد خلاق روش خود را برای برخورد با این مساله دارند. هر کاری که می کنید، از میز و کامپیوتر خود دور شوید. کمی هوای تازه بخورید، پیاده روی کنید، به آن فکر کنید، با یک دوست یا همکار صحبت کنید. با مانع مبارزه نکنید، آن را هضم کرده و زمانی که دوباره مشتاق شدید، می توانید شروع به کار کنید.

۵-ابتدا اصول کار را رعایت کنید.

طرح راه حل طبیعی است، اما باید دست نگه داشت. در ابتدا اطمینان حاصل کنید که اصول اولیه را رعایت کرده اید. تحقیق کنید، با مشتریان خود صحبت کنید، سپس ایده پردازی کنید و به جزئیات بپردازید.

پیشنهاد می شود دو مقاله ۱۵ اصل UX برای مبتدیان و اصول طراحی UI را مطالعه کنید.

۶-همیشه از خود بپرسید” آیا این طرح در دسترس است؟”

“طرح در دسترس یک طرح خوب است” (استیو بالمر)

حتما بخوانید:  ۱۳ مورد که طراحان موفق UX(تجربه کاربری) باید رها کنند

کاربران شما ممکن است مسائل مربوط به دسترسی، مانند کور رنگی، کم بینی، ناشنوایی یا معلولیت داشته باشند. شما باید طیف وسیعی از افرادی را که ممکن است برای استفاده از تکنولوژی شما مشکل داشته باشند را در نظر بگیرید.

۷-یادتان باشد، محتوا و زمینه مهمتر از طراحی است.

“محتوا بر طراحی مقدم است. طراحی در غیاب محتوا طراحی نیست، تزئین است.” (جفری زلدمن)

رابط کاربری زیبا، عالی است، اما فقط در صورتی که محتوا آن به درد کاربر بخورد. به یاد داشته باشید که جلوه زیبا را با تجربه خوب اشتباه نگیرید.

۸-از روند پروسه خود پیروی کنید.

UX بدون یک روند مشخص کمی شبیه رانندگی در کل کشور بدون نقشه است. می توانید این کار را انجام دهید، اما شانس رسیدن به مقصد بسیار کم است. از روند پروسه خود به عنوان نقشه راه استفاده کنید. به استفاده از آن عادت کنید و زمانی که کسی بخواهد آن را نادیده بگیرد، با شدت برخورد کنید.

۹-نظر کاربران از نظر شما مهم تر است.

سقراط گفته است “خودت را بشناس”، من می گویم “کاربران را بشناس”. آنها مثل شما فکر نمی کنند. (Joshua Brewer)

نظر طراحان، مربوط به خودشان است. مراقب نظرات بسیاری از افرادی که کاربر محصولات شما نیستند باشید.

۱۰-همیشه دنبال سادگی نباشید.

“سادگی هدف نیست. بلکه محصول یک ایده خوب و انتظارات متواضعانه ​​است. »( Paul Rand)

سادگی تنها به دلیل سادگی همیشه مفید نیست. مطمئن شوید که طرح ساده شما فاقد محتوای اساسی نباشد.

۱۱-یک طراحی خوب همیشه نیاز به رضایت افرادی جز کاربر هم دارد.

“طراحی خوب کاربر را راضی نگاه می دارد” (Raymond Loewy)

به یاد داشته باشید که شما فقط برای کاربر طراحی نمی کنید. به عنوان طراح، ما از کاربر حمایت می کنیم، اما نظر ذینفعان نیز اهمیت زیادی دارد. گاهی باید کاری را انجام دهید که سهام داران از شما می خواهند، حتی اگر کاربر مخالف آن باشد.

حتما بخوانید:  رایجترین اصطلاحات UX(تجربه کاربری) – قسمت اول

۱۲-چرایی طراحی هر چیز را درک کنید.

اگر دیدید روی چیزی کار می کنید که به نظر نمی رسد مشکلی را حل کند، یک دلیل تجاری برای انجام آن کار را پیدا کنید.

۱۳-به دلیل خواسته کاربران طراحی را انجام دهید، و نه به این دلیل که رقبای شما این کار را انجام می دهند.

“اگر رقبای شما شروع به کپی برداری از شما کردند، پس شما کار درست را انجام می دهید” (Jay Baer)

کپی برداری از رقبا و شروع کار وسوسه انگیز است. با این حال، کاربران باید عمل کپی برداری شده شما را تایید کنند. اگر آن را بخواهند، پس خوب است،  اگر که نه، دیگر به خود زحمت ندهید.

۱۴-اوقاتی را به یادگیری و الهام گیری اختصاص دهید.

کار شما فقط طراحی نیست. رابط و تجربه کاربری یک رشته کاملا نوپا و در حال توسعه است. مراقب باشید که از گردونه زمان عقب نیفتید.

اوقاتی در هفته را به یادگیری و دنبال کردن مقالات جدید دنیای UI و UX و الهام گیری از کارهای دیگران اختصاص دهید و دانش و خلاقیت خود را تقویت کنید.

۱۵-تند نروید.

بدون انجام این مرحله انجام سایر مراحل سخت است. به عقب نشینی، کم کردن سرعت و به یاد آوردن مسائل مهم عادت کنید.

نکاتی که در این مقاله مطرح شد چند مورد از عادات خوب طراحان UI و UX بود. بدون شک نمی توان برای این مقاله پایانی متصور شد. شما هم اگر عادت خوبی دارید می توانید در قسمت نظرات همین مطلب آن را مطرح کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 259 views بار دسته بندی : تجربه کاربری (UX) تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.