فروش آنلاین فایل یکسان سازی نظرات داوران در جلسه دفاع پایان نامه - کنفرانس ux

يكي از مشكلات دانشجويان در جلسات دفاع پايان نامه عدم آشنايي با نحوه ارائه پايان نامه است. عدم يكپارچگي و نظم در ارائه سخنراني هاي علمي از مهم ترين مشكلاتي است كه منجر به عدم فهم مطلب توسط داوران و اساتيد مي شود. خيلي از دانشجويان تصور مي كنند كه اساتيد چون  افرادي درس خوانده هستند همه چيز را مي دانند. در حالي كه اصلا اين طور نيست !!وجود شاخه هاي مختلف و متفاوت علمي در يك رشته تخصصي باعث شده است كه افراد و اساتيد درك سطحي نسبت به هر موضوعي داشته باشند و اغلب درك عميقي از تمام موضوعات ندارند. امكان ايجاد تخصص عميق در هر رشته اي امكان پذير نيست.با توجه به اين نكته ضروري كه اساتيد ما قطعا در هررشته اي و موضوعي تخصص عميق ندارند باعث مي شود شما درك كنيد كه در جلسه دفاع پایان نامه اين شما هستيد كه اطلاعات بالاتر ، بيشتر و عميق تر نسبت به موضوع تخصصي خود داريد. حالا كه متوجه شديم درك دانشجو از موضوع خود، بيشتر يا در بدترين حالتي هم كه خودش انجام نداده باشد در سطح خود اساتيد است. مي توانيد بفهميم كه جلسه دفاع و سخنرانی منظم ،پيوسته و ساده كه براي همه قابل فهم باشد منجر به درك درست اساتيد و داوران می شود. درك درست اساتيد هم منجر مي شود كمتر سؤال بپرسند و كمتر موضوع شما را زير سؤال ببرند. در نتيجه رعايت اين عوامل منجر به نمره بالاتر و ارتقاي بيشتر شما در جلسه دفاع پايان نامه گردد.

جلسه دفاع پایان نامه همانطور که از اسم آن نیز مشخص است این است که در این جلسه شما باید از پایان نامه خود دفاع کنید. شما در جلسه دفاع باید از موضوع پایان نامه ، روند انجام تحقیق و علت انتخاب آن ها و همچنین نتیجه گیری دفاع کنید. داوران در جلسه دفاع پایان نامه اغلب وارد جزئیات هم نمی شوند و در همان مرحله اول قصد زیرسؤال بردن موضوع و روش تحقیق را دارند. در بسیاری از مواقع دانشجو موضوع کاربردی انتخاب کرده و روش تحقیق را هم درست انتخاب شده است ولی داور و اساتید به علت عدم آشنایی با آن یا از روی قصد موضوع و روش را زیرسؤال می برند و در این جا منتظر جواب دانشجو است که در جواب این سؤال داوران، چی می گوید.

اکثر مشکلاتی که برای ما ایجاد میشود برای این است که ما درک درستی از آن مسئله نداریم ، برای مثال ما مثلا داریم یک کتاب را میخوانیم ولی نمیتوانیم آن را درست درک کنیم و مفهومش را بفهمیم، بعضی از افراد هستند که کتاب های مختلفی میخوانند ولی هیچوقت به آن ها عمل نمی کنند و هیچ تغییر خاصی در زندگی ، کسب و کار یا رفتارشون ایجاد نمیشود ، دلیلش این است که خوندن کتاب مهم نیست مهم درک کردن و فهمیدن آن است و باید آن را خوب درک کرد و تجزیه و تحلیلش کرد و از آن در زندگی استفاده کرد. مثلا من یک کتاب رو معرفی میکنم ولی شما یک جور ازش برداشت میکنید و بهش عمل میکنید ولی یک فرذ دیگر یک برداشت دیگر از آن کتاب می کند و اصلا به آن عمل نمیکند و این مشکل از خود کتاب نیست ، آن فرد عملگرا نیست.

شما تا یک کاری را انجام ندهید و به آن عمل نکنید هیچ تغییری ایجاد نمیشود ، شما هرچیزی را دنبالش بروید و بهش فکر کنید، بهش عمل میکنید و هرچه بیشتر تلاش کنید ، بیشتر جذب میکنید و این یک قاعده ی کلی است و چیزی نیست که قبلا وجود نداشته باشد و الان درکش کرده باشند ، قانون جذب دقیقا همین است ، خیلی از افراد در پایان نامه درک و فهم درستی از پایان نامه ندارند و وقتی وارد فرایند پایان نامه میشوند درک نمی کنند که نظرات افراد مختلف متفاوت است ، شما ممکن است یک استاد راهنما و یک استاد مشاور داشته باشید که نظراتشون اصلا یکسان نیست ، چون طرز فکرشون متفاوت است ، ولی در جلسه ی دفاع شما باید کاری انجام بدهید که همه ی اساتید حاضر در جلسه یک نظر مشترک داشته باشند و کار شما در جلسه دفاع این است که نظرات تمام افراد یک چیز باشد ؛ و این نکته وقتی عملی میشود که کار شما اجرایی باشد و خودتان دلایل قانع کننده ای برای انجامش داشته باشید و به صورت علمی دلایلتون را بیان کنید ، چون بدون دلایل علمی هیچ چیزی از شما قابل قبول نیست. پس کار شما این است که که تمام استاید و حاضران در جلسه یک نظر داشته باشند که نظرات مختلف وجود نداشته باشد و کارتون پیچیده نشود و اگر شما روند اصولی را طی کنید و خوب ارائه بدهید و توضیح بدهید میتوانید نظرات داوران را با یکدیگر یکسان کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 224 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 24 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.