فروش آنلاین فایل طراحی UI و UX چیست؟ آشنایی با حوزه رابط و تجربه کاربری به زبان ساده - کنفرانس ux

اگر از علاقه مندان حوزه طراحی UI و UX یا همان رابط و تجربه کاربری هستید، یکی از اساسی ترین سوالاتی که احتمالا ذهن شما را درگیر می کند دقیقا همین سوال “طراحی UI و UX چیست؟” خواهد بود. در این مقاله از مجموعه مقالات مرجع آموزش UI و UX فارسی دقیقا می خواهیم در خصوص همین سوال مهم و بنیادی صحبت کنیم و نکات جامع و ارزشمندی را در خصوص حوزه طراحی UI و UX به زبان ساده به شما همراهان ارزشمندمان ارائه دهیم پس اگر به دنبال یک مقاله جامع، ساده و روان در خصوص مفهوم طراحی UI و UX (رابط و تجربه کاربری) هستید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

در پایان این مقاله شما خواهید توانست علاوه بر پاسخ به سوال بسیار مهم “طراحی UI و UX چیست؟” به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • معنی و مفهوم UI و UX چیست؟
  • حوزه طراحی UI و UX شامل چه مواردی می شود؟
  • عبارت طراحی UI و UX مخفف چه چیزی است؟
  • یک طراح UI و UX چه وظایفی دارد و دقیقا چه کاری انجام می دهد؟
  • کاربرد طراحی UI و UX (رابط و تجربه کاربری) در دنیای واقعی چیست؟
  • تفاوت UI و UX در چیست؟
  • برای شروع یادگیری طراحی UI و UX چه کاری باید انجام دهیم؟
  • کاربرد طراحی رابط و تجربه کاربری در وبسایت چیست؟
  • کاربرد طراحی UI و UX در اپلیکیشن های موبایل چیست؟

UI و UX چیست

آشنایی با حوزه طراحی UI و UX

قبل از این که بخواهیم به سوال اصلیمان یعنی “UI و UX چیست؟” بپردازیم، بهتر است به معرفی حوزه طراحی رابط و تجربه کاربری بپردازیم و ببینیم که این مفهوم از کجا پیدا شد.

تا چند سال پیش، زمانی که هنوز اینترنت آنقدرها فراگیر نشده بود و در هر خیابان می توانستید یکی یا دو کافی نت را پیدا کنید و گوشی های موبایل به چند مدل محدود و آن هم با اینترنت ۲G بودند، وبسایت های محدودی هم موجود بودند، اپلیکیشن های موبایل محدود بودند و کاربردهای آنچنانی از آن ها انتظار نمی رفت و در حوزه وبسایت ها هم عموم وبسایت ها، وبسایت های محتوایی مانند دانلود فیلم، نرم افزار و فروم ها و چت روم ها بودند و عموما کاربردهای مشابهی داشتند. آن زمان به دلیل محدود بودن دسترسی افراد به اینترنت، لااقل در ایران نمی شد مفهومی به نام UI و UX را معنا کرد چرا که عموم فرایندهای مربوط به طراحی و برنامه نویسی وبسایت های مختلف توسط افرادی انجام می شد که خود را “طراح وب” می نامیدند.

UI و UX چیست

با گذشت زمان و بلوغ تکنولوژی، دسترسی افراد به اینترنت پرسرعت، فراگیرشدن اینترنت موبایل، معرفی سیستم عامل iOS و اندروید و اتفاقاتی که مجموعا باعث دسترسی آسان تر افراد به وبسایت ها و اپلیکیشن های موبایل شد، کم کم نیازهای جدیدی در حوزه تولید اپلیکیشن ها و وبسایت های مختلف در کاربران پدیدار شد و این باعث شد وبسایت های مختلف صرفا از حالت محتوایی و روتین خارج شوند و روی حل نیازهای اساسی از کاربران تمرکز کنند. همزمان با بلوغ نرم افزارها، وبسایت ها و اپلیکیشن ها، حوزه های مربوط به تولید این موارد هم رو به تخصصی تر شدن رفت و حوزه طراحی از حوزه های وابسته به برنامه نویسی جدا شد که این به دلیل پیچیدگی های به وجود آمده در حوزه طراحی بود. بنابراین هم اکنون در بازار کسب و کارهای آنلاین مشاغل تخصصی ای مانند برنامه نویسی، دیجیتال مارکتینگ و طراحی UI و UX به وجود آمدند و مشاغل از حالت عمومی (General) خارج شده اند.

معنی و مفهوم UI و UX چیست؟

اولین سوالی که برای علاقه مندان حوزه طراحی UI و UX پیش می آید همین سوال می باشد. می شود گفت کلمات UI و UX (رابط و تجربه کاربری) از کلماتی هستند که به شدت کاربران را گیج می کنند. عموم افراد این دو حوزه را معادل می دانند و فکر می کنند که UI و UX مشابه یا معادل همند و در درک تفاوت بین این دو کلمه و درک صحیح حوزه طراحی UI و UX ناتوان اند. عموم افراد فکر می کنند که هر دو کلمه UI و UX دقیقا یک مفهوم را بیان می کنند در حالی که اینطور نیست.

UI و UX در اصل دو کلمه جدا از هم با مفاهیم متفاوت اما وابسته هستند اما در جامعه کسب و کار خصوصا کشورمان ایران، معمولا این دو کلمه را در کنار هم و در قالب “طراحی UI و UX” به کار می برند که شما با درک صحیحی که در این مقاله از این حوزه ها بدست خواهید آورد خواهید توانست آن ها را به خوبی از هم تفکیک کنید. همانطور که گفتیم دو مفهوم رابط و تجربه کاربری دو کلمه و مفهوم جدا هستند بنابراین در ادامه مطلب با این دو مفهوم به صورت جداگانه آشنا خواهید شد.

رابط کاربری یا UI چیست؟

کلمه UI مخفف عبارت User Interface در زبان انگلیسی می باشد که در زبان فارسی آن را “رابط کاربر” یا “واسط کاربر” معنی می کنند (در مواردی ترجیح داده می شود به جای لفظ “کاربری” از “کاربر” استفاده شود). رابط کاربری واسط بین عملکردهای یک محصول و کاربر می باشد و کاربر با استفاده از رابط کاربری یک محصول از عملکردهای آن استفاده می کند.

یک رادیو پخش اتومبیل را در نظر بگیرید، دکمه هایی که شما با استفاده از آن ها صدا را کم و زیاد می کنید، متن هایی و آیکون هایی که با استفاده از آن ها کاربرد محصول را درک می کنید و… رابط کاربری محصول را تشکیل می دهند. اما واقعیت این است که زمانی که صحبت از طراحی UI و UX می شود، کاربران بیشتر به دنبال کاربرد این حوزه در دنیای محصولات دیجیتالی (وبسایت ها و اپلیکیشن ها) هستند پس ما هم سعی می کنیم صحبتمان در خصوص طراحی رابط و تجربه کاربری را بیشتر به همین حوزه معطوف کنیم.

اگر بخواهیم UI را در وبسایت ها و اپلیکیشن ها تعریف کنیم (چیزی که احتمالا شما به دنبال آن هستید!)، UI یا رابط کاربری به بخش گرافیکی هر وبسایت گفته می شود که کاربر از طریق آن ها با محصول و کاربردها و عملکردهای محصول ارتباط برقرار می کند. مواردی مانند تصاویر موجود در یک وبسایت و اپلیکیشن، دکمه ها، متن ها، فیلدهای متنی، اسلایدر ها، لینک ها، آیکون ها، رنگ ها، انیمیشن ها و هر گونه بخش ظاهری که در یک وبسایت یا اپلیکیشن مشاهده می کنید در واقع UI یا رابط کاربری کاربری محصول بخش ظاهری محصول است که کاربر از طریق آن با عملکردهای محصول ارتباط برقرار می کند.

رابط کاربری یا UI دیجی کالا را در نظر بگیرید، فکر نمی کنم کسی باشد که از آن استفاده نکرده باشد. تمام بنرهای تبلیغاتی که در دیجی کالا می بینید، متن ها، کارت های نمایش دهنده محصولات، دکمه ای که با استفاده از آن محصول را به سبد خرید اضافه می کنید، فیلد جستجویی که بالای صفحه وجود دارد و شما با استفاده از آن بین محصولات مختلف، محصول مورد نظرتان را سرچ می کنید، متن هایی که با اندازه و رنگ های مختلف در دیجی کالا وجود دارند و شما هر لحظه با درک آن ها متوجه می شوید که دقیقا چه کاری باید انجام دهید، تغییر رنگ یک دکمه وقتی که نشانگر موس شما روی آن می رود و… همه و همه رابط کاربری یا UI دیجی کالا را تشکیل می دهند.

یا در UI اپلیکیشن اسنپ، نقشه ای که روی آن مبدا و مقصد را انتخاب می کنید، دکمه هایی که با استفاده از آن ها مبدا و مقصد را تایید می کنید، انیمیشنی که به شما نشان می دهد که اسنپ در حال پیدا کردن راننده برای شماست، پیغامی که مبنی بر پیدا شدن راننده دریافت می کنید، تصویر راننده، پلاک اتومبیل راننده، پیغام های خطایی که به شما نمایش داده می شود، انیمیشن هایی که بین صفحات مختلف نمایش داده می شود، همه و همه رابط کاربری یا همان UI اسنپ را تشکیل می دهند که شما با استفاده از آن با استفاده از اسنپ، تاکسی کرایه می کنید.

بگذارید یک جمع بندی داشته باشیم، رابط کاربری مجموعه از المان های دیداری (مواردی مانند دکمه ها، متن ها، رنگ ها و…) و تعاملاتی مانند انیمیشن ها و انواع حرکت های موجود در محصولات مختلف هستند که آن ها را در ظاهر محصول مشاهده می کنیم و کاربر با استفاده از آن ها با عملکردهای موجود در محصول ارتباط برقرار می کند. اگر بخواهیم خیلی ساده و البته ابتدایی بگوییم، ظاهر هر وبسایت و اپلیکیشن را UI یا رابط کاربری آن می گوییم.

در تصاویر زیر نمونه هایی از رابط کاربری یا UI را در وبسایت ها و اپلیکیشن های مختلف می بینید.

UI و UX چیست

UI و UX چیست

UI و UX چیست

 

خب تا به اینجای کار در مقاله طراحی UI و UX چیست به این سوال مهم که UI چیست پاسخ داده ایم حالا برویم سراغ یار و برادر دیرینه یعنی UX.

حتما بخوانید:  اصول طراحی رابط کاربری (UI) | آنچه هر طراحی باید بداند

تجربه کاربری یا UX چیست؟

کلمه UX مخفف عبارت User Experience در زبان انگلیسی می باشد که در زبان فارسی به آن “تجربه کاربری” یا “تجربه کاربر” گفته می شود. به این دو کلمه خوب دقت کنید: “تجربه” و “کاربر”. وقتی که شما با یک محصول (چه محصول فیزیکی مثلا یک بطری آب معدنی چه محصول دیجیتالی مانند یک وبسایت یا اپلیکیشن) روبرو می شوید و آن را در دست می گیرید که از آن استفاده کنید، حاصل تعامل شما با آن محصول مجموعه ای تجربه ها خواهد بود. شما و محصول با هم ارتباط و تعامل برقرار خواهید کرد و حاصل این تعامل تجربه هایی خواهد بود که به صورت ناخودآگاه در شما به عنوان “کاربر” آن محصول شکل می گیرد. به تمام تجربه هایی که حاصل از تعامل با یک محصول هستند و در کاربر شکل می گیرند، تجربه کاربری محصول می گویند.

حتما بخوانید:  تجربه کاربری (UX) چیست؟ همه چیز درباره تجربه کاربری!

UI و UX چیست

وقتی که شما از یک محصول استفاده می کنید مجموعه از تجربه ها برای شما ایجاد می شود برای مثال کار کردن با یک محصول می تواند برای شما آسان یا سخت باشد، از کار کردن با یک اپلیکیشن می توانید لذت ببرید یا بیزار باشید، پیدا کردن یک صفحه میان انبوه صفحات یک وبسایت می تواند سخت باشد یا آسان باشد، بعضی وبسایت ها یا اپلیکیشن ها را بارها و بارها استفاده می کنید و برخی دیگر را در همان چند ثانیه ابتدایی میبندید و دیگر هم سراغشان نمی روید، در یک اپلیکیشن بدون هیچ مشکلی از خدمات موجود در آن استفاده می کنید اما در یک اپلیکیشن دیگر، نمی توانید از امکانات موجود در آن استفاده کنید، مداوم با خطاهای مختلف برخورد می کنید. تمام مواردی که بیان کردیم می تواند تجربه کاربران از کارکردن و تعامل با محصولات مختلف باشد که به آن UX محصول یا تجربه کاربری محصول می گوییم.

بحثمان در خصوص پاسخ به سوال UX چیست هنوز تمام نشده و دوست دارم بیشتر راجع آن صحبت کنیم.

توجه داشته باشید کاری که یک طراح UX انجام می دهد خلق تجربه برای کاربر نیست! زمانی که یک کاربر از یک محصول استفاده می کند، تجربه ها به صورت خود به خود خلق می شوند پس وظیفه طراح تجربه کاربری یا همان طراح UX، بهبود تجربه هایی است که کاربر از کار کردن با محصول به دست می آورد. در واقع یک طراح UX سعی می کند که تعامل کاربر با محصول لذت بخش تر، آسان تر و ارزشمند تر باشد.

به این مثال توجه کنید: دو قوطی کنسرو را در تصویر زیر می بینید یکی کلید دار و دیگری معمولی یا بدون کلید. کدام یک تجربه کاربری بهتری ارائه می دهد؟ مسلما کار کردن با قوطی کنسرو کلید دار آسان تر است و بنابراین در این پارامتر (سهولت استفاده) قوطی کلید دار برنده است. اما باید به محتوای کنسرو هم توجه کنیم اگر کیفیت ماده غذایی موجود در کنسرو کلید دار بی کیفیت باشد مسلما تجربه کاربری خوبی ارائه نمی دهد.

UI و UX چیست

تجربه کاربری یا UX محصول تمام تعاملات کاربر با محصول را دربرمیگیرد از تعاملات اولیه ای مانند این که آیا این محصول برای کاربر کارامد و مفید است یا نه تا مواردی مانند آسان بودن کار با محصول و لذت بخش بودن کار کردن با محصول.

کاربرد UX یا تجربه کاربری در محصولات مختلف

بگذارید با ارائه چند سوال و مثال درک شما را از مفهوم UX یک محصول بالاتر ببریم. طراحان UX برای بهبود تجربه کاربری یک محصول سعی می کنند به سوالاتی از این قبیل پاسخ دهند:

  • آیا این محصول روی حل یک مشکل اساسی از کاربر تمرکز دارد؟ آیا محصول یک ارزش پیشنهادی به کاربر ارائه می دهد تا کاربر به استفاده از آن ترغیب شود؟ فرض کنید اپلیکیشنی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن آب معدنی سفارش دهید و آب معدنی از طریق پهپاد به دست شما برسد! مسلما این محصول، زمانی که شما می توانید در عرض چند دقیقه با کمترین هزینه یک بطری آب معدنی بخرید هیچ ارشی برای شما ندارد.
  • این که می بینید کاربران از بسیاری از محصولات استفاده می کنند یکی از اساسی ترین دلایل آن این است آن محصول در مقوله تجربه کاربری یا UX روی یک ارزش پیشنهادی اساسی و حل یک نیاز اساسی از کاربران تاکید کرده.
  • آیا کار کردن با محصول آسان است یا سخت؟
  • بدیهیست که محصولی که کار کردن با آن سخت است نسبت به محصولی که کار کردن با آن آسان است تجربه کاربری ضعیف تری ارائه می دهد.
  • آیا اطلاعات موجود در محصول برای کاربر قابل درک اند؟ کاربران به راحتی می توانند تمامی قابلیت ها، متن ها و … را درک کنند؟
  • آبا کاربر به راحتی می تواند بین صفحات مختلف محصول پیمایش کند و اطلاعات دلخواه خود را پیدا کند؟
  • آیا محصول در مراحل مختلف موفقیت، خطا و … به خوبی به کاربر واکنش می دهد؟ اینکه مثلا موقع کپی کردن فایل ها در ویندوز، یک نوار میزان پیشرفت فرایند را نمایش می دهد دقیقا برای همین است که شما به عنوان کاربر متوجه عملکرد سیستم باشید.
  • آیا محصول ظاهر زیبا، دلچسب و کاربرپسندی دارد؟

UI و UX چیست

ممکن است بعد از خواندن این سوال این ابهام برای شما پیش بیاید که مگر نگفتید که زمانی که راجع ظاهر یک محصول صحبت می کنیم یعنی UI! اینجا که داریم در خصوص UX صحبت می کنیم چرا در خصوص ظاهر صحبت کردیم؟ برای پاسخ به این سوال باید به تعریف ابتدایی تجربه کاربری یا UX برگردیم. هر گونه تعاملی که کاربر و محصول داشت را تجربه کاربری محصول می نامیدیم. بخش زیادی از تعامل کاربر با محصول از طریق ظاهر محصول صورت می گیرد. یک محصول با ظاهر زشت می تواند حس خوب به شما بدهد؟ تصور کنید طراحی UI اسنپ غیرحرفه ای و زشت باشد! آیا تجربه کاربری خوبی به شما ارائه می دهد؟ خیلی نگران نباشید در خصوص این مورد در همین مقاله در قالب “تفاوت UI و UX” صحبت خواهیم کرد.

در پایان بحثمان در خصوص مبحث UX جمع بندی لازم را به این صورت انجام می دهیم که طراحان UX با تکیه بر دانش و اطلاعاتی که در خصوص محصول دارند، سعی بر این دارند که با بررسی مواردی از قبیل مدل کسب و کار محصول، عملکردهای محصول، روانشناسی کاربران، اطلاعات موجود در محصول، ظاهر محصول، محصولی را طراحی کنند که تطابق بیشتری با نیازهای کاربران دارد و کاربران هنگام کار با محصول از آن لذت میبرند که مجموع این اتفاقات باعث بالا رفتن احتمال بقای محصول در بازار می شود.

تفاوت UI و UX چیست؟

تا به اینجای کار سعی کرده ایم در خصوص دو مفهوم UI و UX (رابط و تجربه کاربری) به صورت جداگانه صحبت کنیم و حالا می خواهیم در خصوص تفاوت و فرق UI و UX صحبت کنیم تا به درک بیشتری در خصوص این دو مقوله برسیم.

اگر بخواهیم خیلی واضح و صریح بگوییم، طراحی UI و UX دو مقوله جدا از هم نیستند و نمی شود تفکیک رابط و تجربه کاربری به دو حوزه کاملا جدا عملا ممکن نیست. به طور کلی UI بخشی از UX است در واقع همانطور که گفتیم، UI به موارد ظاهری محصول گفته می شود و UX به تمام تعاملاتی که کاربر و محصول با هم دارند گفته می شود. بخش زیادی از تعاملات کاربر با محصول از طریق ظاهر محصول صورت می گیرد، بارها و بارها احتمالا با محصولاتی روبرو شده اید که چندان زیبا نیستند، تصاویر موجود در آن ها بی کیفیت اند، متن ها موجود در آن خوانا نیستند، رنگ ها دلچسب نیستند و … این محصول به شما تجربه کاربری خوبی ارائه نمی دهد و این تجربه کاربری بد به دلیل UI غیر حرفه ای آن بوده.

پس به طور کلی UI زیر مجموعه UX است.

UI و UX چیست

فرض کنید که در خصوص یک متن موجود در محصول بخواهیم صحبت کنیم. این که این متن چه ظاهری داشته باشد، با چه فونتی نوشته شده باشد، چه رنگ و اندازه ای داشته باشد به حوزه طراحی UI بر می گردد و اینکه این متن برای کاربر قابل درک باشد، پیام خود را به درستی منتقل کند، کاربر با خواندن آن مفهومش را درک کند، طول متن برای کاربر مناسب باشد و … به حوزه UX بر می گردد.

پس در واقع برای فعالیت در حوزه طراحی رابط و تجربه کاربری باید به هر دوی این مفاهیم آشنایی داشته باشید.

حتما بخوانید:  تفاوت UI (رابط کاربری) و UX (تجربه کاربری) چیست؟ (+اینفوگرافیک)

طراحان UI و UX چه وظایفی دارند و چه کارهایی انجام می دهند؟

طراح UI و UX یا همان UI/UX Designer (به فارسی UI/UX دیزاینر) فردی است که با تکیه بر مهارت هایی که در حوزه طراحی بدست آورده اقدام به طراحی محصولاتی می کند که در عین زیبایی، کارامدی لازم را دارند و کاربران از کار کردن با آن ها لذت می برند. یک طراح UI و UX حرفه ای می تواند تا حد زیادی شانس بقای یک محصول در مارکت را بالا ببرد. پس در واقع یک طراح UI و UX در جهت تعریفی که در بالا از UI و UX (رابط و تجربه کاربری) داشتیم قدم بر می دارد اما به صورت تیتر وار می توانید مواردی که توسط یک طراح UI و UX انجام می شود را مشاهده کنید.

طراحان UI و UX در حوزه های مهارتی مختلفی مانند حل مساله، جمع آوری و فراوری اطلاعات، طراحی گرافیک، کسب و کار و… مهارت کسب می کنند.

UI و UX چیست

یک طراح UI و UX برای انجام یک پروژه اصولی عموما مراحل زیر را انجام می دهد:

  • جمع آوری اطلاعات در خصوص محصول، ارزش پیشنهادی موجود در محصول، کاربران هدف محصول، رقبا و … از طریق روش هایی مانند مصاحبه، مطالعات میدانی و…
  • فراوری و تحلیل داده ها و تصمیم گیری در خصوص امکانات موجود در محصول بر اساس استراتژی محصول
  • تعیین صفحات مختلف موجود در محصول، نحوه ارتباط صفحات مختلف و مشخص کردن اطلاعات موجود در هر صفحه
  • تبدیل اطلاعات به پیش طرح ها و وایرفریم های قابل مشاهده که در واقع اسکلت اصلی محصول هستند
  • طراحی بصری UI صفحات مختلف محصول
  • تولید پروتوتایپ ها و نمونه های اولیه از محصول و انجام تست های اولیه برای اطمینان از ایجاد تجربه کاربری مناسب
  • ایجاد خروجی مناسب برای توسعه دهندگان برای برنامه نویسی محصول

البته طراحان UI و UX حوزه کاری بسیار وسیعی دارند اما سعی کردیم رایج ترین موارد موجود در این حوزه را به صورت لیست وار به عنوان وظایف طراحان رابط و تجربه کاربری برشمریم.

برای شروع یادگیری UI و UX باید چه کاری انجام دهیم؟

بدیهی است برای ورود به بازار کار حوزه طراحی UI و UX مانند هر حوزه دیگری باید دانش و مهارت کسب کنید اما اگر به صورت صحیح و اصولی و به صورت پراکنده اقدام به یادگیری هر حوزه ای نمایید، احتمالا نه تنها فرایند یادگیری شما بسیار طولانی خواهد شد پس توصیه ما این است که بعد از شناخت کافی حوزه طراحی رابط و تجربه کاربری و در صورتی که علاقه مند به این حوزه بودید از منابع اطلاعاتی مختلف برای یادگیری این حوزه اقدام کنید.

برای یادگیری حوزه UI و UX (رابط و تجربه کاربری) می توانید از منابف اطلاعاتی مختلف مانند مقالات UI و UX موجود در وبسایت های مختلف، دوره های آموزشی تخصصی UI و UX، ویدویوهای آموزشی موجود در منابع مختلف استفاده کنید و با مفاهیم علمی و اصول طراحی UI و UX (رابط و تجربه کاربری) آشنا شوید و پس از آن با کاربرد عملی آن ها آشنا شوید.

یکی از مهمترین کارهایی که در مرجع رابط و تجربه کاربری فارسی انجام داده ایم تدوین یک نقشه راه برای یادگیری UI و UX بوده است که با استفاده از آن می توانید مسیری که باید به عنوان یک طراح از صفر شروع کنید را پیدا کنید. مطالعه این مقاله مهم را به شدت به شما توصیه می کنیم.

علاوه بر این اگر به دنبال یک مسیر آموزشی منظم و جامع برای یادگیری طراحی رابط و تجربه کاربری هستید، می توانید از دوره های تخصصی آموزش UI و UX ما استفاده کنید که سعی کرده ایم تمامی جوانب مورد نیاز برای آموزش حرفه ای شما را بسنجیم و آماده کنیم.

حتما بخوانید:  چگونه UI/UX کار شویم؟ نقشه راه شروع طراحی UI و UX برای مبتدیان

اگر علاقه مند به یادگیری UI و UX با استفاده از دوره های آموزشی ما می باشید پیشنهاد می کنیم ابتدا دوره آموزش UX را مشاهده کنید و پس از آن دوره طراحی رابط کاربری (UI) را مشاهده کنید و نهایتا با استفاده از دوره آموزش Adobe XD فرایند آموزش اصول طراحی UI و UX را به پایان برسانید. مزیت مهم دوره های تخصصی ما در این است که علاوه بر آموزش، یک مسیر تمرینی حرفه ای را نیز برای شما تدارک دیده ایم که در قالب دوره منتورشیپ UI و UX در اختیار شما قرار می گیرد و شما با استفاده از آن خواهید توانست بسیاری از مواردی که در بازار باید به صورت آزمون و خطا یاد بگیرید را در کوتاه ترین زمان ممکن یاد بگیرید.

فراموش نکنید خروجی هر آموزشی که برای ورود به بازار کار UI و UX (رابط و تجربه کاربری) فرا می گیرید باید بروز این دو توانایی در شما باشد: اصول و مبانی طراحی UI و UX و آشنایی با نحوه کاربرد آن ها در عمل! به هر طریقی که این موارد را یاد بگیرید، می توانید به یک طراح موفق تبدیل شوید.

UI و UX چیست

در این مقاله سعی کردیم علاوه بر پاسخ به سوال “طراحی UI و UX چیست؟” به جنبه های دیگری از حوزه طراحی UI و UX به زبان ساده بپردازیم. خواشحال می شویم که نظراتتان در خصوص این مقاله که مدت زمان زیادی برا تهیه و تدوین آن صرف کرده ایم را بفرمایید. ضمنا هر گونه سوال دیگری که در این حوزه دارید را می توانید در قسمت نظرات پایین صفحه بپرسید و حتما پاسخ آن را خدمتتان ارسال خواهیم کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 613 views بار دسته بندی : تجربه کاربری (UX) تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.