فروش آنلاین فایل طراحی محصول (Product Design) چیست؟ - کنفرانس ux

access_time2019/08/07

visibility 2.41k بازدید

زمینه طراحی محصول (Product Design) از جمله زمینه هایی است که اغلب از نظر مفهوم مورد سوء تفاهم قرار می گیرد بنابراین نیاز به یک تعریف مناسب دارد.

احتمالا، اگر در حال خواندن این مطلب هستید، در صنعت تکنولوژی و فناوری اطلاعات مشغول به کار هستید. , احتمالا، در حال حاضر، یا به تازگی، مشغول به مشارکت در ایجاد یک محصول دیجیتال شده اید. هدف این مقاله ازمجموعه مقالات آموزش UX در مرجع آموزش UI و UX فارسی درک عمیق نقش طراحی محصول (Product Design) در این فرآیند است. پاسخ به سوال “طراح محصول بودن به چه معنی است” دائما در حال تکامل است. این مقاله تلاش ما برای انتقال وسعت، ارزش و سودمندی نقش طراحی محصول است که متاسفانه دست کم گرفته می شود.

طراحی محصول (Product Design) چیست؟

برای درک طراحی محصول، باید به اشکال و زمینه های مختلف طراحی که باعث شکل گیری یک طراح محصول خوب می شود نگاهی بیاندازیم. این اشکال چطور با هم ترکیب شده، و به گفته بورگ، اگر با هم کار کنند  قادر به انجام چه کاری هایی هستند.

  • طراحان تعاملی یا UX الگوهای رفتاری را بررسی کرده و راه های بی شماری را که از طریق آن، یک برنامه خاص قادر به رفع یک نیاز از پیش تعیین شده کاربر است را بررسی می کنند. این افراد نسبت به دیگران قادر به طرح سریع تر راه حل ها هستند.

حتما بخوانید:  مبانی طراحی تعاملی (Interaction Design)

  • طراحان گرافیک یا بصری همان کاری را انجام می دهند که تمام کسانی که طراح نیستند، فکر می کنند یک طراح انجام می دهد. آنها با بازی با فضای پر و خالی، رنگ و اندازه ها شاهکارهای زیبای را ایجاد می کنند.

حتما بخوانید:  ۱۲ ابزار آنلاین انتخاب پالت رنگی رابط کاربری

  • طراحان انیمیشن. اگر شما از انتقال بی نقص فهرست و یا بارگذاری انیمیشن های فوق العاده و جلوه های زیبا هنگام کار کردن با یک اپلیکیشن یا وبسایت شگفت زده شده اید، اعتبار آن را این گروه از طراحان دریافت می کنند.
  • محققان کاربری قهرمانان واقعی رفع نیازهای کاربران هستند. آنها در ذهن مشتریان شما نفوذ می کنند. سوالات دشوار پرسیده و پاسخ های دشوار دریافت می کنند. محققان کاربری از همه چیز سر در می آورند. همیشه حق با کاربر است.
  • تحلیل گران داده دانشمندان طراحی محصول هستند. آنها آزمایشات A / B و محصولات را مدیریت کرده، مقادیر فوق العاده زیاد داده را جمع آوری و تفسیر می کنند. آنها اساتید تقارن و علیت هستند. این ها همان هایی هستند که محتوای برنده را تعیین می کنند.

حتما بخوانید:  رایجترین اصطلاحات UX(تجربه کاربری) – قسمت اول

  •  پروتوتایپ ها به سرعت و با سهولت تجربه های تعاملی ایجاد می کنند. این پروتوتایپ ها بخش جدایی ناپذیر از مرحله توسعه محصول هستند. پروتوتایپ ها یا نمونه های اولیه ما را قادر می سازد تا ایده های خود را به سرعت و ارزان آزمایش کنیم. و در طی روزها یا حتی ساعت ها، از پانزده راه حل بالقوه، به پنج یا سه عدد برسیم.

حتما بخوانید:  تعریف و تفاوت وایرفریم، ماکاپ و پروتوتایپ چیست؟

  • استراتژیست های کسب و کار کسانی هستند که در پایان به سوال ” واقعا چرا این کار را انجام می دهیم؟” پاسخ می دهند. آنها ارزش کسب و کار را در پشت هر تصمیم گیری مشخص می کنند. برای موفقیت در آنچه که در حال ساخت آن هستید، درک چرایی ساخت آن ضروری است.

حتما بخوانید:  اهمیت تجربه کاربری (UX) برای کسب و کار شما چیست؟

از نظر کلاسیک، تمام این ها نقش های فردی بوده و هستند، با این حال مجموع این ها، اجزای مورد نیاز برای یک طراح محصول هستند.

در صنعت فناوری اطلاعات، نیاز به گسترش فزاینده مهارت های طراحان وجود دارد، استفاده از مهارت هایی که قبلا تصور می شد بی فایده هستند و یا حتی انواعی که هنوز وجود ندارند.

طراحی محصول کلِ پروژه است.

اگر به طراح محصول خود به عنوان کسی که راه حل های شما را قابل ارائه می کند نگاه می کنید، باید نظر خود را تغییر دهید. او برای کمک به شناسایی، بررسی و اعتبارسنجی مشکل و در نهایت بهبود، طراحی، آزمایش و تحویل راه حل اینجاست.

به یک طراح محصول یک راه حل ارائه داده او مشکلات آن را به شما خواهد گفت.

به او یک مشکل ارائه دهید و او به آنالیتیک رفته و اطلاعات کاربری موجود را جمع آوری می کند. او یک تیم کاری از هر گوشه ای از فضای کسب و کار را جمع آوری کرده و تا حد ممکن راه حل تهیه می کند. سپس، او با بخش تحقیقات کاربری صحبت کرده و یک طرح آزمایشی ایجاد خواهد کرد. او تا دیر وقت کار کرده و وایرفریم های مختلف ساخته و قلمرو گسترده ی احتمالات را بررسی می کند.

او با جمع آوری جالب ترین ایده ها پروتوتایپ هایی ایجاد کرده و برای اعتبار سنجی سریع، در مقابل کاربران قرار می دهد. سپس چندین مفهوم دقیق و کامل برای حل مشکل را به شما تحویل می دهد. او استراتژی روشن برای چگونگی و زمان انجام آن ها و موارد آزمون A / B را نیز مشخص کرده و در نهایت برنامه های ساخت و انتشار محصول را نیز به شما ارائه خواهد داد. او از توسعه دهندگان نیز هنگام اجرا پشتیبانی می کند. با بخش بازاریابی نیز همکاری کرده و برای مدت طولانی پس از ارائه اولین نسخه از محصول به آن اهمیت داده و همچنان داده ها و سنجه ها را برای تأیید اعتبار طراحی، بررسی می کند.

طراح محصول آنقدر راه حل طراحی خواهد کرد تا این که مشکل تغییر کند.

طراحی محصول برندِ شما است.

تیم بازاریابی، با دقت نظر در پیام شما، تبلیغات و ارتباطات، تمام کاربران جهان را برای شما به ارمغان می آورد. اگر محصول شما آن چیزی که برند شما وعده داده را ارائه ندهد، این کاربران دیگر به سراغ شما نخواهند آمد.

طراحان محصول، نگهبانان اساس کسب و کار شما هستند. مناقشات بین آنچه که برند شما وعده داده است و آنچه که محصول شما ارائه می دهد، در نهایت باعث شکست شما خواهد شد. به این معنی که همکاری نزدیک تیم طراحی محصول شما با تیم بازاریابی و درک نحوه کار آنها، اهمیت فوق العاده ای دارد.

طراحی محصول مشکلات شما را حل نخواهد کرد.

بلکه این روند مشکلات کاربران را حل کرده که به نوعی برای شما و کسب و کارتان بسیار مفید است.

یکی از جنبه های کلیدی طراحی محصول، شناخت ارزش کسب و کار در پشت هر تصمیم است. داده ها به کارهای ما آگاهی می بخشند، تحقیقات کاربر فرضیه های ما را بررسی کرده، و میزان موفقیت خود را از طریق سنجه های کسب و کار و اشتغال اندازه می گیریم.

طراحی محصول تطبیق پذیر است.

دنیای ما یک دنیای در حال رشد است. همه ما آن را احساس می کنیم. آنچه که تا دیروز فوق العاده بود امروز معمولی و فردا قدیمی است. طراحی محصول هنوز هم سعی در تشخیص جایگاه خود در این دنیای واکنش گر دارد. نیمی از سیستم عامل هایی که امروز طراحی می کنیم چند سال پیش وجود نداشت. می توانید مطمئن باشید که تعداد آنها در آینده بیشتر نیز خواهد شد.

ما باید انعطاف پذیر باشیم. باید درک کنیم که طراحی بی انتها است. طراحی نامرئی است. باید بتوانیم ورای پلت فرم فکر کنیم. ابتدا مشکل را حل کنید و سپس راه حل را اعمال کنید. یک راه حل را برای هر پلتفرمی طراحی نکنید.

طراحی محصول دانش را گسترش می دهد.

متأسفانه، طراحی به شکل کلاسیک کاملا جنبه زیبایی شناسی دارد. همه  به طراح می گویند “این محصول را زیبا کن”. این تفکری است که باید آن را تغییر دهیم. ما متولیان تجربه کاربری(UX) هستیم و در نتیجه وظیفه ما است که به دیگران در رابطه با آنچه انجام داده یا می توانیم انجام دهیم، آموزش دهیم.

وقتی که یک مالک محصول(Product Owner) را استخدام می کنید، احتمالا به این دلیل این کار را کرده اید که این فرد در طیف وسیعی از رشته ها متخصص است؛ او پیش زمینه و پس زمیه برنامه نویسی، زمان بندی، مدیریت بودجه، ارزش کسب و کار، آنالیتیک و آمار و ارقام، مدیریت، و غیره را درک می کند. در بسیاری از جهات در مورد استخدام طراحان محصول نیز باید به همین روش عمل کنید. مطمئنا، ممکن است نمونه کارهای زیبایی داشته باشند، اما آیا می توانند دارای یک نقش کلیدی در کل فرایند توسعه محصول باشند؟ یک طراح محصول خوب، کمی درباره انیمیشن، نمونه سازی، برنامه نویسی، تحقیق، طراحی بصری و تعاملی می داند. آنها می دانند چه زمانی وایرفریم ها و چه زمانی ماکاپ های بی نقص را ارائه دهند. می دانند چه زمانی از انیمیشن و چه زمانی از پروتوتایپ استفاده کنند. آنها می دانند چگونه می توانند راه حل های خود را به شیوه ای قانع کننده بیان کنند.

حتما بخوانید:  مبانی طراحی تعاملی (Interaction Design)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 269 views بار دسته بندی : تجربه کاربری (UX) تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.