فروش آنلاین فایل ترندهای طراحی UI و UX در سال 2019 - کنفرانس ux

access_time2019/09/04

visibility 1.3k بازدید

یک طراح باید از آخرین ترند های طراحی خبر داشته باشد. سبک و سیاق کار طراح باید تغییر کرده و مطابق با سلیقه روز مشتری و محصولات تکامل یابد. طی این مقاله در مرجع آموزش UI و UX فارسی می خواهیم نمونه هایی از پرطرفدارترین روش های طراحی رابط و تجربه کاربری سال ۲۰۱۹ را برایتان لیست کنیم که می توانید از آنها الهام گرفته و در پروژه های خود استفاده کنید. بدیهیست که این لیست انتخابی می باشد و به معنی در برداشتن تمام ترندهای طراحی نمی باشد. ضمنا برخی دیگر از ترندهای طراحی را می توانید در کتاب ترندهای طراحی UI و UX سال ۲۰۱۹ ببینید.

ترند های طراحی UI سال ۲۰۱۹

تصاویر رنگی و کارتونی سفارشی

تصاویر سفارشی با رنگ های جسورانه و روشن و سبک های سرگرم کننده به ترند اصلی سال ۲۰۱۹ تبدیل شده اند. طبق آمار، نرخ تبدیل این نوع محتوا، ۷ برابر بهتر از هر نوع محتوای بصری دیگری است. امروزه شرکت ها از تصاویر سفارشی بیشتر از هر زمان دیگری بهره می برند. این شرکت ها با استفاده از تصاویر سفارشی، علاوه بر ایجاد جذابیت بصری، منحصر به فرد بودن ارزش های برند خود را نمایش می دهند. این رویکرد در طراحی، با شخصی سازی تجربه کاربران از یک برند، به مشتریان نزدیک تر شده و به کسب و کار کمک می کند. بدون تردید، ایجاد این تصاویر سفارشی پر هزینه هستند، اما در صورت استفاده از آنها توجه افراد زیادی جلب خواهد شد. محبوب ترین روش ها ایجاد تصاویری حاوی اشکال ساده و ایزومتریک است.

نمونه هایی از تصاویر ساده:

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

نمونه هایی از تصاویر ایزومتریک:

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

نمونه های فراوانی از این تصاویر را می توانید در دریبل ببینید.

تایپوگرافی بزرگ و جسورانه

امسال تایپوگرافی جسورانه و بولد بسیار محبوب است. در بسیاری موارد، تایپوگرافی جایگزین تصاویر پس زمینه شده و عنصر اصلی موجود در صفحه است. همچنین، این روند منجر به ایجاد یک ترند تایپوگرافی دیگر به نام تایپوگرافی Outline  شده است. این روش ها اغلب با یکدیگر استفاده شده و بدنه متنی بولد و بسیار بزرگ دارند.

حتما بخوانید:  اصول طراحی رابط کاربری (UI) | آنچه هر طراحی باید بداند

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

تم های تیره (Dark UI)

پس از انتشار آپدیت جدید Mojave، برای سیستم عامل مکینتاش، تم های تیره گسترش یافتند. این نوع تم ها کاربران را به سمت خود جلب کرده و شرکت های مشهور دنیا نیز نرم افزار هایی با تم های تیره منتشر کردند. تم های تیره بسیار جذاب هستند اما قواعد خاص خود را برای به کار رفتن دارند و باید هوشمندانه به کار روند. پیشنهاد می کنیم مقاله باید ها و نباید های رابط کاربری تیره را بخوانید.

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

بارگذاری های خلاقانه

طراحی المان متحرک امسال هم محبوب بود. عموم مردم به انیمیشن های سرگرم کننده و انعطاف پذیر علاقه دارند. Loader ها یا المان های بارگذاری مواردی هستند که قبل از بارگذاری کامل محتوا به نمایش در می آیند تا از خالی بودن صفحه جلوگیری شود. با ترکیب خلاقیت و تکنیک های انیمیشن می توانید کاربر را در هنگام بارگذاری صفحه هم سرگرم و متمرکز نگه دارید.

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

گرافیک سه بعدی متحرک یا ثابت

طراحی سه بعدی یکی از ترند های برجسته امسال است. طراحی های سه بعدی می توانند ثابت یا متحرک باشند، اما اگر به صورت سه بعدی و تعاملی طراحی شوند که به رفتارهای کاربر واکنش نشان دهند، جذاب تر خواهند بود. این نوع طراحی ها باعث جلب توجه کاربران می شود و باعث درگیر شدن کاربر با محصول خواهد شد.

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

رنگ ها و گرادینت های روشن و جسورانه

گرادینت های مورد استفاده در طرح های سال گذشته کمی قدیمی شده و در حال از بین رفتن هستند. اما گرادینت های منسوخ نمی شوند و تنها سبک به کارگیری آن ها متفاوت خواهد شد. هر ساله گرادینت های جدید و بهتری ایجاد می شوند. گرادینت های پرطرفدار امسال از رنگ های پر زرق و برق، روشن، و براق استفاده می کنند و همانطور که در تصاویر زیر می بینید بسیار جذاب و چشم نواز هستند.

حتما بخوانید:  طراحی محصول (Product Design) چیست؟

شما می توانید در قسمت ابزارهای طراحی مرجع UI و  UX فارسی گرادینت های زیبایی را دانلود کنید.

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

طراحی مینیمال

یکی دیگر از پرطرفدارترین ترندهای طراحی UI طراحی مینیمال است. در مقابل طرح های رنگی محبوب در سال ۲۰۱۸، اکنون طراحی مینیمال در حال پدیدار شدن و رشد است. سادگی رابط های کاربری انتخابی توسط شرکت های تولید کننده محصولات، بر ماهیت لوکس بودن، خاص بودن و کیفیت بالای خدمات و محصولات آنها تاکید دارد. اگر می علاقه مند به آشنایی بیشتر با طراحی مینیمال هستید مقاله قدرت طراحی مینیمال در UI را مطالعه کنید.

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

ترند های طراحی UX سال ۲۰۱۹

صدا در رابط کاربری

Google ، Alexa و Siri یاران روزمره ما هستند. تقریبا ۵۰٪ از کل جستجوها با استفاده از صدا انجام می شود، زیرا مزایای بسیاری از جمله عدم نیاز به استفاده از دست وجود دارد. بهبود دستیارهای صوتی جهت انجام امور روزمره باعث شده است که کاربران بتوانند کارهایشان را آسانتر انجام دهند بنابراین می توانید با توجه به عملکرد مثبت این تکنولوژی در قسمت های مختلف رابط کاربری از آن استفاده کنید.

نکته بعدی اینکه استفاده از این قابلیت علاوه بر موارد ذکر شده باعث بهبود کاربردپذیری محصول شما برای طیف بیشتری از کاربران خواهد شد.

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

خرده تعاملات (Micro-interactions)

مردم در کلیه محصولات نرم افزاری از خرده تعاملات استفاده می کنند. تعاملات خرد باعث ایجاد ادراک بصری بیشتری از رابط کاربری می شوند. وجود یک انیمیشن سیال، رابط کاربری را پویاتر و واضح تر کرده و تعاملات روزمره نیز سرگرم کننده تر خواهد شد علاوه بر این امکانات بیشتری از محصول در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

استفاده از اسکلت در صفحات

حتما دیده اید که قبل از بارگذاری کامل یک صفحه، اسکلتی از محتوای موجود در آن به صورت ساده بارگذاری می شود. استفاده از این روش باعث می شود کاربر تصور کند پروژه شما سریع است. در حالی که برنامه شما در حال بارگیری است، صفحات اسکلتی در کاربر احساس یک عملکرد روان را ایجاد می کند.

حتما بخوانید:  نقشه سفر کاربر و جریان کاربر چیست؟

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

استفاده از Gesture های حرکتی

از دیگر ترندهای طراحی UX استفاده از حرکات برای کنترل نرم افزار است. با وجود گوشی های بدون دکمه که صفحه نمایش گوشی کل قاب جلوی آن را اشغال کرده است، کنترل عملکرد نرم افزار ها با استفاده از حرکت به یک رویکرد کاملاً ضروری در نویگیشن تبدیل شده است. امروزه همه خواهان کاهش تعداد کنترل ها و افزایش کنترل های حرکتی هستند.

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

 طراحی متناسب با دسترسی انگشت شست

سال های گذشته گوشی های هوشمند عرضه شده توسط شرکت های برتر گوشی های همراه، صفحات نمایش بزرگی داشتند(۶٫۲-۵٫۷ اینچ). این امر باعث می شود انگشتان دست و شست ما برای عملکرد نیاز به کشش داشته باشند. طراحی متناسب با انگشت شست، تمام کنترل های مهم که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند را به پایین صفحه منتقل می کند. شما می توانید تنها با کمک انگشت شست و بدون کمک گرفتن از دست دیگر خود، به قسمت های اساسی برنامه دست یابید. اما به صراحت بگویم، این روند از مدت ها پیش با ظهور منوهای نویگیشن تحتانی آغاز شد.

ترندهای طراحی UI و UX سال 2019

 ترند های منسوخ شده

استفاده از ویدئو در همه جا

آیا فیلم های پس زمینه را به عنوان ترند اصلی سال های ۲۰۱۵-۲۰۱۷ به یاد می آورید؟ حال وقت آن است که آن را کنار بگذاریم. فیلم های پس زمینه دیگر محبوبیتی ندارند، کاربران بارگذاری سریع داده ها و سایت های بدون تأخیر را ترجیح می دهند.

اشکال، الگوها، خطوط و حلقه های هندسی

امسال الگوهایی حاوی ترکیبی از اشکال هندسی محبوبیت کمتری دارند. این موارد برای مدت های طولانی قلب طراحان را اسیر خود کرده بودند، اما امروزه تصاویر سفارشی که در همین مقاله در موردشان صحبت کردیم جایگزین آنها شده اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 554 views بار دسته بندی : تجربه کاربری (UX) تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.