فروش آنلاین فایل  راهنمای شروع برنامه نویسی وبررسی بازار پرآمد برنامه نویسان - کنفرانس ux

در دنیای اخیر اگر بخواهیم با یک ابزار (مثل کامپیوتر، سرور، تلفن همراه و…) رابطه برقرار کنیم، باید دسته دستوراتی را از طریق زبان های برنامه نویسی برای آن‌ها معلوم کنیم. تا این دستورات را اجرا و نتیجه را به ما نشان دهند. هرجامعه ای یک زبان مشترک برای ارتباط دارد زبان های برنامه نویسی ، زبان های مشترک  همه ی ابزار ها هستند. برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی هست که امروزه نه تنها برای دانش اموختگان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای دیگر رشته‌ها و زمینه‌ها نیز به شکل ضروری، لازم است. بنابراین برنامه نویس شخصی هست که با استفاده از برنامه نویسی (مجموعه ای از کدها ) کارهایی که میخواهد انجام شود را به سیستم دستور میدهد و از­ او نتیجه را درخواست میکند.

آپشن های شخصیتی یک برنامه نویس به طور خلاصه شامل:

– توانایی های فنی موثر

– تمایل به یادگیری

– مهارت برطرف اشکال

– تطبیق با محیط کار

– مهارت حل مشکل

– اشتیاق به کارواهمیت به زمان نهایی پروژه و…میباشد.

برای تعداد زیادی از مردم، حتی افرادی که نسبت به حرفه برنامه نویسی از هیچگونه شناختی برخوردار نبوده، درآمدزایی بالا در این حرفه تنها مزیت آن بشمارمیرود . اما حرفه برنامه نویس از دیگر مزیت نیز بهره‌مند بوده و حتی ممکن هست از دیدگاه‌های متفاوت مردم، برخی از این مزیت ها  نسبت به درآمد و حقوق بالای برنامه نویسی برتر­بشمار رود.

برخی مزایای حرفه برنامه نویس عبارتند از:

۱-عدم وجود لازم به ارتباطات به شکل مستقیم با ارباب رجوع

۲- مشخص ساعت کاری توسط شخص برنامه نویس

۳- پیشرفت در رتبه و جایگاه در برنامه نویسی

برنامه نویسی احتیاج به هیچ توانایی خاصی ندارد و تنها عامل هایی که می تواند شما را تبدیل به یک برنامه نویس حرفه ای کند ، تلاش و تمرین ، صبر و علاقه برای آموزش می باشد. توجه داشته باشید که برنامه نویسی گرایش های بسیار وسیعی دارد و یادگرفتن تمام آنها امری غیر ممکن است. پیشنهاد ما برای یادگیری برنامه نویسی ، مراجعه به سایت فرادرس  است که در این زمینه آموزش های فراوانی دارد. به طور کلی برنامه نویسی به معنی نوشتن دستورهایی برای ابزارآلات است. کامپیوتر، با اجرا کردن دستوراتی که برنامه نویسی شده اند، موجب راندمان یک دستگاه و یک ابزار می‌شود. و هدف از حرفه برنامه نویسی از بین بردن ایرادات و اسان تر کردن زندگی برای خود و اطرافیانمان هست ،هدف دیگری که برنامه نویسی دارد، انجام دادن برخی تلاش هاست که انسان ها توانایی انجام آنها را نداند . همچنین برنامه نویسی خطاهای انسانی را ندارد. سرعت بالاتر انجام کار­ها به وسیله برنامه­ نویسی یکی دیگر از دلایلی هست که این حرفه را روز به روز در جهان پر ارزش تر می‌نماید.َ گروه برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان، با نرخی سریع‌تر از گذشته در حال رشد هست و همواره زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف وجدیدی پدید میآورند که برای نوع خاصی از توسعه‌دهندگان کاربرد دارند. هدف از نوع خاصی از توسعه‌دهندگان، موضوع تلاش و سطح علم آن‌ها است. برنامه‌نویس‌ها از لحاظ علم برنامه‌نویسی می‌توانند مبتدی، متوسط و حرفه‌ای باشند و موضوع تلاش آن‌ها می‌تواند مربوط به برنامه‌های وب، برنامه‌های کاربردی موبایل، ساخت و پیشرفت بازی ها ، (سیستم‌های انتشار شده Distributed Systems)، (سیستم‌های توکار Embedded Systems) و دیگر موارد باشد.

بازار کار برنامه نویسی:

با گسترش  آنلاین  و دیجیتالی شدن ‌کسب‌وکارها، داشتن علم برنامه‌نویسی، تعداد زیادی مهلت شغلی را فراهم میکند. افزایش نیازبه برنامه‌نویسان، رفته‌رفته، حقوق  آن‌ها را بالا می‌برد و بازار نرم افزار نویسی را داغ‌تر می‌کند. افزایش تعداد آگهی های  استخدام برنامه‌نویس نشان می‌دهد که آینده شغلی برنامه نویسی، به ویژه برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ بسیار مشهود است. هر برنامه‌نویسی می‌تواند با افزایش توانایی و تجارب خود، وارد یکی از پردرآمدترین مشاغل در بازارهای کار برنامه‌نویسی شود.

زبان‌های برنامه‌نویسی متعددی وجود دارد که شامل موارد ذیل می باشد:

  1. زبان برنامه نویسی پایتون
  2. زبان برنامه نویسی جاوا
  3. زبان برنامه نویسی C++/C
  4. زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت
  5. زبان برنامه نویسی گو
  6. زبان برنامه نویسی R
  7. زبان برنامه نویسی سوئیفت
  8. زبان برنامه نویسی پی‌اچ‌پی
  9. زبان برنامه نویسی سی‌شارپ
  10. زبان برنامه نویسی متلب

ما در این مقاله به شناسایی زبان نرم افزار نویسی پایتون به عنوان یکی از مشهورترین زیان نرم افزار نویسی  جهت آسنایی با بازار کار برنامه نویسی می پردازیم:

پایتون (Python)، یک زبان قدرتمند، سطح بالا و بسیار محبوب برنامه نویسی است. این زبان در سال ۲۰۱۹ همواره در بین سه زبان محبوب برنامه نویسی قرار دارد. این زبان قوی برنامه نویسی در موضوع های مختلفی چون: پیشرفت وب، پیشرفت نرم افزار، ریاضیات، System Scripting و… مورد استفاده قرار می گیرد. و همچنین یوتیوب (YouTube)، اینستاگرام (Instagram)، پینترست (Pinterest)، سروی‌مانکی (SurveyMonkey) از نمونه پروژه‌های بزرگی هستند که با زبان پایتون ساخته شده‌اند. پایتون دارای کتابخانه‌های (Libraries) حمایت خوب و گروه توسعه‌دهندگان بزرگی است.

دلایل مختلفی منجر به  مشهورشدن پایتون شده هست که می توان به این موارد اشاره کرد:

۱) پایتون روی پلتفرم های مختلفی همچون: ویندوز، مک، لینوکس، رزبری پای و… کار می کند.

۲) پایتون سینتکس (Syntax) بسیار آسانی دارد.

۳) سینتکس پایتون به شما اجازه می دهد یک کار را با نوشتن خط های کد کم تر نسبت به سایر زبان های محبوب برنامه نویسی انجام دهید.

۴) پایتون روی یک دستگاه Interpreter اجرا می شود، به این معنی که کد به محض نوشتن قابلیت اجرا دارد که این منجر Prototyping بسیار سریع می شود.

۵) از پایتون می توان به طرق مختلفی اعم از: Procedural، شی گرا یا Functional استفاده کرد.

پایتون را می توان روی یک سرور برای ساختن Web Applications و ساختن Workflow در نرم افزار استفاده کرد و به دستگاه های پایگاه اطلاعات وصل شده و پوشه ها را بخواند و بنویسد، همچنین می تواند اطلاعات های کلان (Big Data) را ساماندهی کرده و عملیات پیچیده ریاضیاتی انجام دهد، این قابلیت ها هست که منجر شده پایتون به یک زبان بسیار محبوب تبدیل شود. (زبان برنامه‌نویسی پایتونPython Programming Language) بدون شک در صدر فهرست زبان‌هایی قرار دارد که برای داشتن یک حرفه خوب، باید آموخت. این زبان به طور گسترده‌ای به عنوان بهترین زبان برنامه‌نویسی که باید آن را به عنوان اولین زبان برنامه‌نویسی آموخت، استفاده از زبان پایتون و پیشرفت نرم افزار با بهره‌گیری از آن اسان است. زبان برنامه‌نویسی پایتون یک نقطه آغاز خوب برای افراد تازه‌کار فراهم می‌کند. بنابراین، به افرادی که به دنبال حرفه خوبی هستند، قطعا آموزش این زبان پیشنهاد می‌شود. استارتاپ‌های زیادی از پایتون به عنوان زبان اول و اصلی خود به ویژه برای بک‌اِند استفاده می‌کنند و این امر مهلت خوبی را برای برنامه‌نویسان فول-استک پایتون فراهم می‌کند. همانطور که از همین ابتدای راه نمایان است، کد زدن به زبان پایتون اسان است. کلیه افرادی که علاقه دارند به استارتاپ‌ها بپیوندند باید پایتون یاد بگیرند. نکته قابل توجه آن هست که زبان پایتون کاربرد زیادی در موضوع(علم داده Data Science) و (یادگیری ماشین Machine Learning) دارد. بنابراین، آموزش آن­ امکان دریافت فرصت‌های شغلی پیشرو و قدم برداشتن به سوی آینده است. زبان پایتون یک زبان سطح بالا و پرکاربرد هست که خوانایی بالایی دارد و کتابخانه های فراوانی را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد. این زبان که یکی از زبان های شی­گرا بشمار می رود، از مدل های گوناگون برنامه نویسی، از جمله برنامه نویسی دستوری و تابع محور حمایت می کند.شما می توانید به سایت فرادرس جهت اموزش انلاین و دریافت اطلاعات بیشتر مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 276 views بار دسته بندی : برنامه نویسی تاريخ : 25 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.